ضرورت بررسی بخشنامه اخذ 4درصد مالیات علی الحساب

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:کارگروهی برای بررسی بخشنامه دریافت چهار درصد مالیات علی الحساب از وارد کنندگان تشکیل شده و نتیجه نهایی به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری شصت و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص بخشنامه وزارت اقتصاد و امور دارایی مبنی بر دریافت چهار درصد مالیات علی الحساب از وارد کنندگان اظهار داشت: وزارت اقتصاد متولی بهبود فضای کسب و کار کشور است اما این بخشنامه با این امر کاملا در تضاد است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی یک درصد از واردکنندگان، در فعالیت 99 درصد از آن ها که به صورت قانونی به امر واردات می پردازند خلل وارد شده است.

وی یادآور شد: طبق تصمیمات صورت گرفته کارگروهی برای بررسی و حتی ابطال این بخشنامه تشکیل شده و نتیجه نهایی به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

تاجگردون تاکید کرد: گسترش فعالیت شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی می تواند مشکلات اینچنینی را با سرعت بیشتری حل کند که در همین راستا اهتمام مجلس شورای اسلامی نیز در جهت گسترش و تحکیم این روابط است.

رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات کشور در پایان از تفاسیر متعدد از یک قانون توسط سازمان های نظیر امور مالیات و گمرک، انتقاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار