شهرکرد؛

آغاز کشت پاییزه جو در اراضی چهارمحال و بختیاری

کشت پاییزه جو در اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کشت جو در 21 هزار و 700 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت پاییزه جو در مزارع استان خبر داد و گفت: این کشت از اوایل مهر آغاز شد و تا نیمه آبان امسال ادامه دارد.

سیروس بیک بکان پیش بینی کرد: امسال 21 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت جو اختصاص یابد که شامل 7 هزار و 200 هکتار جو آبی و 14 هزار و 500 هزار هکتار جو دیم خواهد بود.

وی افزود: 800 تن بذر جو اصلاح و ضد عفونی شده نیز از طریق عاملان توزیع در سراسر استان و با قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 500 ریال بین کشاورزان توزیع می شود.

بیک بکان همچنین از کشت ارقام جدید جو در مزارع استان خبر داد و گفت: این ارقام جدید شامل رقم آبی جلگه و ارقام انصار، آبیدر و سهند دیم از مراغه، کرج و مشهد به این استان وارد شده است.

وی، نیاز آبی کمتر، مقاومت در برابر سرما و خشکسالی و عملکرد بهتر را از ویژگی های ارقام جدید بیان و اضافه کرد: ارقام قدیم جو آبی در استان شامل میهن، بهمن و ماکویی و دیم شامل رقم بومی است.

بیک بکان با بیان اینکه زمان برداشت محصول جو در چهارمحال و بختیاری، خردادماه هر سال است، یادآور شد: در سال زراعی گذشته، 40 هزار تن جو در استان برداشت شد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: جو ، مزارع ، شهرکرد ، کشت پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.