مشهد؛

بیش از ۵۰ درصد چاه های کشاورزی با افت آب دچارند

کارشناس سازمان آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بیش از 50 درصد چاه های کشاورزی استان دچار افت آب شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شریعتی در جلسه شورای محافظت از آب در شهرستان تربت جام با اعلام اینکه ده سال آینده دشت خراسان دچار وضعیت نا مناسبی خواهد شد، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد چاه های کشاورزی استان افت آب کردند و مقدور به صرفه برای پمپاژ کردن نیست.

وی افزود: در استان ۳۷ دشت داریم که در ۳۰ تا ۴۰ درصد چاه های کشاورزی استان وضعیت مطلوب است و می توان جابه جایی و کف شکنی کرد.

شریعتی تصریح کرد: بهره برداران منابع آبی بهترین کسانی هستند که در احیای دشت ها باید مشارکت کند تا منابع آب کشاورزی و اشتغال پایدار بماند.

کارشناس سازمان آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:هر اتفاقی که در زمینه منابع آبی در منطقه بیفتد باید با هماهنگی شورای دشت جام که متشکل از بهره برداران و تعدادی از ادارات مربوط است صورت بگیرد.

در ادامه جعفر جوادی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: باید مدیریت آب را به خود مردم واگذار کنیم دولت در مدیریت آب خیلی موفق نبوده است.

وی افزود: اقتصاد منطقه وابسته به بخش کشاورزی است و برداشت های غیر مجاز و وجود ۲۴ حلقه چاه فاقد پروانه فاجعه بوجود آورده است و این امر متاسفانه منجر به برخورد یکنواخت با بهره بردارن شده است و حق حقوق کشاورزان ضایع می شود.

انتهای پیام//س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.