مدیر کل دفتر دامپزشکی استان تهران؛

افزایش 20 درصدی مراجعه مردم به پایگاه‌های نظارت بر ذبح دام استان تهران در ایام عزاداری

در سال جاری مراجعه مردم به پایگاه های نظارت بر ذبح دام در روزهای تاسوعا و عاشورا بین 15 تا 20 درصد افزیش داشته است.

علی اصغر برایی نژاد مدیر‌ کل دفتر دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چهار هزار و 224 رأس دام در روزهای تاسوعا و عاشورا توسط مراکز نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی و کشتارگاه ها در سطح استان تهران ذبح شد که این آمار نسبت به سال گذشته بین 15 تا 20 درصد رشد را نشان می‌دهد.

برایی نژاد ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته 40 گروه نظارت بر ذبح دام در استان تهران فعالیت می کردند، ادامه داد: در سال جاری 55 گروه نظارت بهداشتی و شرعی که شامل 100 نفر از دامپزشکان، ناظران بهداشتی گوشت و ناظران شرعی بوده است، در روزهای تاسوعا و عاشورا در اکیپ های ثابت و سیار نظارت بر کشتار دام های قربانی فعالیت‌ کرده اند.

وی افزود: لاشه 10 دام قربانی بازرسی شده استان تهران که از لحاظ بهداشتی غیر قابل استفاده بوده، توسط پایگاه های نظارت بر ذبح دام ضبط شده است.

مدیر کل دفتر دامپرشکی استان تهران با بیان این که لاشه 75 دام قربانی توسط مراکز نظارتی دامپزشکی استان تهران اصلاح شده است، عنوان کرد: کبد 145 گوسفند قربانی غیر قابل استفاده و ضبط و  کبد 138 دام نیز از سوی این مراکز اصلاح شده است.

وی اظهار داشت: ریه و کلیه غیر قابل استفاده 400 گوسفند قربانی نظارت شده در استان تهران نیز شناسایی و ضبط شده است.

برایی نژاد یادآور شد: بیشتر تعداد مراجعه به مراکز نظارت بهداشتی و شرعی بر دام قربانی در ایام عزاداری در سطح استان تهران توسط شهر تهران و بعد از آن شهر ری صورت گرفته است و لازم به ذکر است کیفیت این پایگاه های نظارتی نسبت به سال گذشته با پیشرفت همراه بوده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار