قزوین؛

همایش تناسب اندام

همایش تناسب اندام همزمان با روز جهانی غذا و هفته سلامت بانوان برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این همایش  گفت : ایرانی ها سالانه 375 کیلو مواد غذایی را دور میریزند که این معادل غذای پانزده نفر است .

دکتر اسکویی افزود : باید  نوع نگاه ما به تغذیه عوض شود چرا که برای غذا خوردن اول به هزینه و سپس به خوشمزه بودن فکر میکنیم نه ارزش غذایی و همین باعث شده تا رغبت کمتری به  نانهای صنعتی که استاندارد های نمک و جوش شیرین در آن رعایت شده است  داشته باشیم .

مصطفی نوروزی متخصص تغذیه هم در این همایش گفت :  اکثر مردم برای تناسب اندام به سراغ اینترنت می روند و این درصورتی است که  بسیاری از مطالب ارائه شده در سایت های اینترنتی موثق نیست و پایه علمی ندارند و از سوی افراد سودجو راه اندازی شده است .

وی به افراد توصیه کرد : شاخص توده بدنی شان را  را از طرق  اندازه گیری قد و وزن به دست بیاورند و از چاقی به دلیل عوارضی چون ایجاد فشار خون ، بیماری های قلبی و عروقی و از دست دادن اعتماد به نفس  پرهیز کنند .

خدیجه ایراندوست متخصص طب ورزش هم در این همایش از مردم خواست تا در هرشرایطی ورزش و  از انباشت چربی در بدن جلوگیری کنند .

وی همچنین هشدار داد : در جامعه ، اختلالات متابولیسم یا سوخت و ساز بدن بسیار شایع شده  است که برای مقابله با آن باید سبک زندگی عوض شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار