قزوین؛

توسعه کشاورزی نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای تحقق توسعه پایدار کشاورزی در استان سالانه به هزار و 600 تا ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نیازعلی ابراهیمی پاک افزود :ارزش محصولات کشاورزی تولیدی استان بالغ بر هشت هزار و 500 میلیارد تومان است که باید سالانه ۲۰ درصد آن در این بخش سرمایه گذاری شود.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: هرچند قانون نیز ملزم کرده تا ۲۵ درصد اعتبارات بانکی در بخش کشاورزی توزیع شود اما هنوز حق مطلب ادا نشده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی با ارزش افزوده بالایی که دارد می تواند نقش موثری دراقتصاد کشور ایفا کند ، گفت : استان در صورت سرمایه گذاری جدیدقادر است در زمینه تولید مرغ، تخم مرغ و شیرمیزان تولید را تا سه برابر افزایش دهد.

ابراهیمی پاک با اشاره به شاخص بودن استان در تولید انگور و کشمش گفت : با صاردات این محصولات درآمدهای ارزی قابل توجهی نصیب استان می شود .

ابراهیمی پاک اضافه کرد: برای صادرات تخم مرغ، مرغ و کشمش نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت هستیم که امیدواریم تامین شود.

استان قزوین با داشتن ۲.۶ درصد خاک کشور و تولید ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۵ درصد نیاز غذایی کشور را تامین می کند.

انتهای پیام/

 .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار