اصفهان؛

بهينه سازی تجهيزات« مخلوط کن» واحد گندله سازي

طرح بهينه سازی روکش بوش اسليو ميکسرهای ثانويه (مخلوط کن) واحد گندله سازی با موفقيت انجام شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست واحد تجهيزات دوار ، صرفه جويي اقتصادي قابل توجه براي شرکت، افزايش طول عمر بوش اسليو و شافت، کاهش توقفات و کاهش هزينه خريد قطعات يدکي را از مزایا ی این طرح اعلام کرد و افزود : در واحد گندلهسازي در قسمت ميکسرها، کنسانتره آسياب شده و کنسانتره نرمه با مواد افزودني مثل لجن و بنتونيت و برای تشکيل گندله خام به ديسکها ارسال مي شود .

مهدي صبوري گفت : در ميکسرها شافت ميکسر با پاروهاي مونتاژ شده روي آن وظيفه مخلوط نمودن مواد را بعهده دارد و بوش اسليوهاي مذکور وظيفه محافظت از دو سر شافت و همچنين وظيفه آب بندي و جلوگيري از خروج مواد رابه عهده دارند .

وی افزود: با توجه به جلسات متعدد با تيم تعميرات مکانيک واحد گندلهسازي و تعميرگاه مرکزي مقرر شد پوشش دهي بوش اسليوها با سراميک انجام و در ناحيه مورد تست قرار گيرد که بعد از انجام فرآيند مذکور و نصب قطعه روي تجهيز، پوششدهي باعث افزايش طول عمر بوش اسليو به ميزان 5 سال و پيرو آن باعث جلوگيري از خرابي شافت ميکسر شد.

سرپرست واحد تجهيزات دوار گفت : علاوه بر کاهش توقفات واحد گندله سازي به دليل دمونتاژ و مونتاژ مکرر شافت و بوش اسليو، باعث کاهش هزينه خريد قطعات يدکي به ميزان قابل توجهي شد .

مهدي صبوري با اشاره به صرفه جويي اقتصادي حاصل از اجراي اين طرح افزود : هزينه خريد هر شافت و اسليو 200 ميليون ريال تخمين زده شده است که بطور متوسط سالانه با توجه به پيشگيري از اسقاط نمودن 4 اسليو و 2 شافت (براي 2 ميکسر) حدود 375 ميليون ريال صرفه جويي ريالي در خريد قطعات يدکي حاصل شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.