مشهد؛

بیمارستان شریعتی، مرکز تخصصی ارائه خدمات در غرب مشهد

رییس بیمارستان دکتر شریعتی گفت: بیمارستان شریعتی، تنها مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی به بیماران در غرب مشهد است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛دکتر علیرضا محمودی قرایی افزود: این بیمارستان شهرستان های طرقبه و شاندیز، و بخش زیادی از مشهد (بلوار وکیل آباد و قسمت های از امامیه و قاسم آباد) را پوشش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش قلب این مرکز، سومین مرکز اصلی قلب و عروق در استان خراسان بزرگ است.

رییس بیمارستان دکتر شریعتی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر به توسعه خدمات در حوزه قلب و جراحی قلب در این مرکز توجه جدی شده است خاطر نشان کرد: در این راستا قسمت قلب و جراحی قلب بیمارستان دکتر شریعتی تبدیل به یکی از سه مرکز اصلی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه های اطراف( خراسان شمالی وجنوبی) شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قلب بیمارستان های امام رضا(ع)، قائم(عج) و دکتر شریعتی بیماران ارجاعی قلبی را از دیگر مراکز پوشش می دهند.

رییس بیمارستان دکتر شریعتی با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران به این مرکز پس از اجرای برنامه تحول نظام سلامت افزایش چشمگیری یافته است خاطر نشان کرد: بر این اساس، در ارائه خدمت و قیمت تمام شده خدمات در امر درمان در بیمارستان به ترتیب سیر صعودی و نزولی داشته است.

قرایی به دیگر بخش های جنرال بیمارستان اشاره کرد و گفت : هر چند بخش های داخلی، زنان و مامایی، ارتوپدی، جراحی عمومی، اورولوژی و... طی سه سال اخیر در این مرکز درمانی رشد داشته است ، ولی با در نظر گرفتن نیازهای جمعیتی منطقه و شهر مشهد نیاز به افزایش امکانات در جهت خدمت رسانی به بیماران وجود دارد.

رییس بیمارستان دکتر شریعتی افزود: بر این اساس از اعتبارات حوزه هتلینگ در طرح تحول نظام سلامت برای بازسازی بخش های بیمارستان استفاده و از محل بودجه های اختصاص یافته وزارت بهداشت به دانشگاه؛ زایشگاه بیمارستان را بازسازی، نوسازی و استاندارد سازی کردیم.

قرایی گفت: شش اتاق «LDR» در بخش زایشگاه جدید ساخته شده است که بر اساس آخرین تکنیک ها و سیستم های جدید بلوک زایمانی را دارا است.

وی تصریح کرد: همزمان با این طرح، بخش های پشتیبان بلوک زایمان (NICU) را که سابق بر این در بیمارستان وجود نداشت در حال طراحی داریم و طی ماه آینده کار بازسازی ساختمانی و تجهیز آن انجام می شود.

رییس بیمارستان دکتر شریعتی به ساخت بخش «ICU بالغین» اشاره کرد و گفت: طراحی های این بخش نیز انجام شده است و عملیات بازسازی آن از محل اعتبارات هتلینگ لحاظ خواهد شد؛ که حامی بیماران مراجعه کننده جهت دریافت خدمات جراحی ، داخلی و زنان است.

وی خاطر نشان کرد: مجهز کردن این مرکز درمانی به تجهیزات پیشرفته تر مسئله ای است که به طور جدی درحال پيگیری است؛ که با توجه به هزینه بر بودن، نیاز به حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه به صورت توامان دارد.

قرایی افزود: با حمایت های مناسبی که تا کنون صورت گرفته است، توانسته ایم تجهیزات خوبی مانند اکوی تخصصی (اکوکاردیوگرافی فوق تخصصی) و سونوگرافی جدید ( با توان انجام سونوی داخلی رنگی و تخصصی و فوق تخصصی زنان) را خریداری کنیم.

وی از مجهز کردن اتاق عمل به تجهیزات جدیدتر در زمینه بیهوشی، گروه جراحی و اورولوژی خبر داد و گفت: در این خصوص یک دستگاه سنگ شکن درون اندامی بسیار پیشرفته را طی روزهای قبل تهیه و در اتاق عمل به کار گرفته ایم و در کنار این مهم، ست های جراحی بیمارستان را نیز جدید کرده ایم.

وی گفت: تعدادی پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های قلب ، غدد ، نوزادان ، جراح مغز و اعصاب ، نورولوژی ، به تیم تخصصی بیمارستان اضافه شده است.

قرايی افزود: در حال حاضر به صورت محدود جراحی ستون فقرات در بیمارستان آغاز شده است و با خرید دستگاه اسکوپی به طور کامل جراحی های ستون فقرات در این بیمارستان پوشش داده خواهد شد.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: بیمارستان ، تخصصی ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.