زاهدان؛

کسب رتبه نخست توانمد سازی زنان روستایی توسط استاندار

استاندارد سیستان و بلوچستان رتبه نخست توانمندسازی زنان روستایی کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل رتبه نخست طرح توانمند سازی زنان روستایی در زمینه تولید محصولات سالم و ارگانیک و فرش دستبافت را در میان استانهای کشور به دست آورد.

اسماعیل عاقلی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته استاندارد افزود: این طرح با همکاری معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، مشاور امور بانوان سازمان ملی استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی در فاصله زمانی مهر سال گذشته تا مهر امسال اجرا شد که در این رابطه هشت کارگاه آموزشی برگزار و 99 نفر از زنان سیستان به میزان سه هزار و 960 نفر ساعت آموزش دیدند. 

وی افزود: در این رابطه 43 خوشه شغلی و 282 زیرگروه خوشه های شغلی تشکیل و به دلیل استفاده از روش پایلوت گلخانه، انجام مشاوره تخصصی و آموزش بیش از 2 برابر میزان تعیین شده و نظارت دوره ای و آموزشی در محل روستا برای بانوان نتیجه خوبی حاصل شد. 

وی با بیان اینکه استاندارد عامل اطمینان خاطر مردم در استفاده از بهترین ها برای زندگی بهتر است، گفت: این اداره کل از مهر سال گذشته تا مهر امسال اقدامات مختلفی نظیر هزار و 242 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی، 754 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های صادراتی، هزار و 159 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، صدور هزار و 611 مجوز وارداتی، صدور هزار و 105 گواهینامه صادراتی، صدور 39 گواهی تایید آسانسور و تعلیق و ابطال 52 پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام داده است. 

وی همچنین صدور 25 پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد جدید، تمدید 106 پروانه کاربرد علامت، 11 هزار و 898 مورد نمونه برداری از فروشگاهها در طرح طاها، سنجش 6 هزار و 107 وسایل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا، اجرای طرح نظارت و کنترل بر جایگاه سوخت در مورد 197 جایگاه و 2 هزار و 611 نازل سوخت را از جمله اقدامات این اداره کل در این مدت ذکر کرد. 

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان پیگیری احداث اداره استاندارد شهرستان ایرانشهر در گستره 2 هزار و 352 متر مربع و محوطه سازی اداره استاندارد سراوان، زابل و افزیش زیر بنا در این 2 شهرستان را از جمله اقدامات عمرانی این اداره کل در این مدت ذکر کرد. 

وی تصریح کرد: خریداری تجهیزات آزمایشگاه بافت شناسی و بلوک پلی استایرن و راه اندازی آزمایشگاههای آنها، راه اندازی دستگاه های GC، و اسپکترفتومتر و تست رنگ سنج، خرید برخی تجهیزات تکمیلی آزمایشگاهی برای آزمایشگاه های اداره کل، افزایش مشارکت بخش خصوصی در ارتباط با تدوین استاندارد و استاندارد سازی به عنوان رونق اشتغال و کسب و کار، تمدید صلاحیت 14 آزمایشگاه همکار استان و تایید صلاحیت سه آزمایشگاه همکار و پنج مرکز آموزشی همکار در زمینه استاندارد از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید بوده است.
 
وی گفت: تشکیل سه کمیته فنی متناظر سازمان بین المللی استاندارد در استان با همکاری اساتید دانشگاهها و متخصصان دانشگاه سیستان و بلوچستان، تشکیل 12 زیر کمیته های فنی متناظر سازمان در دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار، پیشنهاد پنج طرح تحقیقاتی کاربردی در زمینه استاندارد به شورای پژوهش و فناوری استان، ثبت 2 استاندارد کارخانه ای و ایجاد دفتر ارتباطات و مشارکت در تدوین استاندارد های ملی و بین المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان را از جمله فعالیت های این نهاد در تدوین استاندارد برشمرد. 

وی همچنین توزیع 35 هزار جلد کتابچه استاندارد، برپایی رقابت های ورزشی و هنری و نصب برنر و دیوار نویسی را از جمله اقدامات این سازمان در راستای گسترش و ترویج فرهنگ استاندارد در استان بیان کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار