تبریز؛

با ایجاد سیاه نمایی موجب دلسردی سرمایه‌گذاران نشوید

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل منطقه آزاد ارس در پی انتشار خبرکشف کالا در این منطقه گفت: این که محموله کشفی مصداق قاچاق هست یا خیر در دست بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خوش پیمان طی گفتگویی با گلایه از انتشار خبر مربوط به کشف یک محموله در سال ۹۴ در برخی از رسانه ها  خبر از تنظیم جوابیه رسمی منطقه آزاد ارس داد و در این خصوص افزود:این محموله در سال ۹۴ با همکاری خود منطقه آزاد ارس کشف شده و هنوز وضعیت این که محموله کشفی مصداق قاچاق هست یا خیر در دست بررسی است.

وی گفت: جای تعجب است وقتی هنوز مراجع قضایی نظر نهایی خود در مورد این محموله اعلام نکرده اند برخی خبرگزاری ها با انتشار عجولانه خبر سبب نگرانی سرمایه گذارانی می‌شوند که تا امروز در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه حدود ۱۱۰۰۰ فرصت اشتغال ایجاد کرده‌اند.

خوش پیمان با ذکر این مسئله که منطقه آزاد ارس در خصوص مبارزه با قاچاق جزو نمونه‌های موفق کشوری محسوب می‌شود گفت: مبادی ورودی و خروجی‌های منطقه  مجهز به آخرین امکانات نظارتی هستند. کسانی که از منطقه بازدید کرده باشند به خوبی می‌دانند تمامی امکانات نظارتی که مورد نیاز گمرک و دستگاه‌های نظارتی بوده در این منطقه نصب شده است. ما در این خصوص میزان نظارت را به حدی سختگیرانه دنبال می‌کنیم که حتی گاهی برخی از سرمایه‌گذاران نسبت به این میزان از نظارت و سختگیری معترض بوده‌اند.

به گفته وی منطقه آزاد ارس از جمله مناطقی‌ست که در آن جدای از نظارت حجمی نسبت به ورود کالای غیرضروری نیز ممنوعیت‌های ویژه‌ای اعمال کرده می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی منطقه آزاد ارس ایجاد بزرگترین گلخانه‌ی خاورمیانه را از جمله افتخارات این منطقه دانست و بیان داشت: این منطقه امروز به عنوان یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور محسوب شده و جای تعجب دارد که برخی رسانه‌ها با اهداف سیاسی تلاش دارند برخلاف منویات مقام معظم رهبری با ایجاد سیاه نمایی موجب دلسردی سرمایه‌گذاران شوند.

خوش پیمان ضمن دعوت از رسانه‌ها جهت حضور در منطقه و بازدید از امکانات نظارتی مستقر در مبادی‌های ورودی و خروجی افزود: چگونه می‌شود که ستاد مبارزه با قاچاق از مدیریت منطقه آزاد ارس به واسطه موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا قدردانی کنند اما برخی به دور از انصاف و به جهت زیر سوال بردن دستاورهای مناطقه ازاد این گونه به مشتنج شدن فضای کسب و کار در این منطقه دامن بزنند.

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی منطقه آزاد ارس در پایان از رسانه‌ها خواست اخلاق رسانه‌ای را در انتشار اخبار خود رعایت کرده و تا زمانی که مراجع قضایی نظرکارشناسی خود در قبال این موضوع را صادر نکرده‌اند از گمانه‌زنی پرهیز کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.