تلاش‌های اوباما در آخرین روزهای حضور در کاخ‌سفید نتیجه‌بخش خواهد بود؟

نشست اوباما و تیم امنیتی کاخ‌سفید درباره سوریه

برگزاری نشست لوزان با نشست اوباما و تیم امنیتی کاخ‌سفید برای بررسی گزینه‌های مختلف درباره بحران سوریه همزمان شده است.

نشست اوباما و تیم امنیتی کاخ‌سفید برای بررسی بحران سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، حسن حمزه، گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، چه گزینه هایی را درقبال سوریه در پیش خواهد گرفت؟ مأموریت اوباما در حالی که زمان بسیار کمی به پایان دوره ریاست جمهوری اش باقی مانده است، ساده به نظر نمی رسد اما از سه گزینه سخن گفته می شود که وی در دیدار با مشاوران ارشد خود در شورای امنیت ملی کاخ سفید آن را مطرح خواهد کرد. ولی باید دید وی کدام یک از این سه گزینه را برمی‌گزیند.

پل خلیفه، سردبیر نشریه «مگزین» گفت: «عملا در گزینه های پیش روی آمریکا در خصوص مسئله سوریه بن بست و تنگنا وجود دارد. از این رو به نظر من دولت آمریکا به رغم لفاظی هایی که در آستانه برگزاری نشست لوزان به منظور اعمال فشار انجام می دهد، فکر نمی کنم اقدام به اعمال فشار عملی و میدانی بکند چرا که ابزارهای این کشور برای اعمال فشار میدانی بسیار محدود است. به نظر من، بسیار مشکل و غیرمنطقی است که اوباما حتی اگر هم خودش بخواهد بتواند گام هایی را بردارد که دولت جدید آمریکا را در جنگ سوریه درگیر بکند.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود آمریکا در کنار حمله به پایگاه ها و انبارهای سلاح و مهمات ارتش سوریه و مسلح کردن گروه های تروریستی به سلاح های پیشرفته با اعلام رسمی مشارکتش در نشست های لوزان به منظور بررسی پرونده سوریه به طور مستقیم وارد عرصه مداخله در بحران سوریه شده است. ولی با توجه به آن که روسیه پایگاه های نظامی خود را در سوریه تثبیت کرده است باید دید این اقدامات آمریکا چه روندی پیدا خواهد کرد.

پل خلیفه گفت: «اوباما که در اوت سال 2013 جرأت نکرد به گزینه نظامی علیه سوریه متوسل شود بعید است در شرایط کنونی به سمت این گزینه برود.  بنابراین، هیچیک از تهدیداتی که می کند عملیاتی نخواهد شد به ویژه آن که لفاظی های آمریکایی ها با اقدامات ملموس و عملی روسیه مواجه شده است که از جمله این اقدامات روسیه می توان به استقرار سامانه های موشکی اس 300 در خاک سوریه و ناوگان عظیم دریایی این کشور در دریایی مدیترانه اشاره کرد. بنابراین آمریکا ممکن است دست به حملات نمادینی بزند که هیچ تأثیری در موازنه قوا در سوریه نخواهد داشت.»

گزارشگر شبکه در ادامه گفت واشینگتن پست انگیزه ها، علل و نتایج گزینه های مورد نظر دولت آمریکا در سوریه را به جلوگیری از فروپاشی گروه های مسلح مورد حمایت این کشور در شهر حلب و آتش بس در این شهر خلاصه کرده است. هدفی که اوباما دنبال وسیله ای برای تحقق آن است.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار