رازانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عبور زوار از مرز سومار به دلیل تامین نشدن مسائل اجرایی منتفی شد

استاندار کرمانشاه گفت:به دلیل تأخیر در اعلام زمان عبور و عدم فراهم شدن مسائل اجرایی، تردد زوار از مرز سومار منتفی شد.

عبور زوار از مرز سومار به دلیل تامین نشدن مسائل اجرایی منتفی شد
اسدالله رازانی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت منتفی شدن عبور زائران به عراق از طریق مرز سومار اظهار داشت: متأسفانه نتوانستیم با کشور عراق هماهنگی‌های لازم را صورت دهیم.

وی افزود: هفته گذشته استاندار دیاله عراق به کرمانشاه سفر و اعلام کرد آمادگی اجرای این طرح وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تأخیر در اعلام زمان عبور زوار متوجه شدیم به دلیل عدم فراهم شدن مسائل اجرایی از قبیل پارکینگ‌ها، اقامتگاه‌ها، سرویس‌ها و... دچار مشکل هستیم به ویژه آنکه در مرز مهران می‌بایست تردد زائران به صورت شبانه روزی انجام می‌شد.

رازانی در ادامه با بیان اینکه با وجود محدودیت طرف عراقی زمان بازگشایی مرزها از ساعت 8 صبح الی 5 عصر در نظر گرفته شد، اظهار داشت: این موضوع بدان معناست که زوار باید شب را در مرز سومار اقامت می‌کردند و روز بعد وارد عراق می‌شدند براین اساس زیرساختی برای اقامت آنها وجود نداشت، لذا با هماهنگی ستاد اربعین مقرر شد عبور از مرز سومار در سال آینده صورت بگیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مرزهای دایر نزدیک کربلا مرز خسروی و سومار بود، یادآور شد: متاسفانه مسائل امنیتی مرز خسروی در زمان مناسب خود تامین نشد به همین دلیل از همان ابتدا عبور زوار از این مرز منتفی شد اما از آنجایی که مسائل اجرایی مرز سومار هم انجام نشد، تردد زوار از این مرز منتفی شد.


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار