اصفهان؛

رتبه نوزدهمی استان اصفهان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

قائم مقام ستاد سرشماری استان اصفهان گفت: استان اصفهان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن صاحب رتبه نوزدهمی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا لعلی درباره میزان مشارکت مردم اصفهان در سرشماری عمومی اینترنتی نفوس و مسکن اظهار داشت: تا کنون 182 هزار نفر با مراجعه به سایت سرشماری، به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند و به عبارت دیگر 10.54 درصد از خانوارهای استان اصفهان در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه نوزدهم در سرشماری اینترنتی را دارد، افزود: شهرستان‌ سمیرم با 27 درصد بیشترین میزان مشارکت را داشته و پس از آن شهرستان‌های بویین و میاندشت، خور و بیابانک، مبارکه، نطنز و شاهین‌شهر بیشترین مشارکت داشته‌اند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌ و بودجه استان اصفهان بیان کرد: استان‌ اصفهان در میزان مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی بالاتر از استان‌های پرجمعیتی همچون تهران، خوزستان و خراسان رضوی قرار دارد، از سوی دیگر استان‌های کوچک به دلیل اطلاع‌رسانی هدفمند و بومی، در رتبه‌های نخست قرار داشته و مشارکت همگانی این استان‌ها بالا است.

وی روند میزان مشارکت مردم استان اصفهان را رو به رشد دانست و گفت: این روند خیلی دیر آغاز شده و انتظار می‌رود که مردم در روزهای آتی، ثبت‌نام خود را انجام دهند چراکه اگر مردم ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول کنند با ترافیک سایت مواجه شده و بدون شک نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

لعلی با اشاره به دلایل مشارکت پایین مردم استان اصفهان در سرشماری اینترنتی بیان کرد: یکی از دلایل، مربوط به ضعف در اطلاع‌رسانی است چراکه صدا و سیما برای آگاهی مردم در راستای مشارکت در سرشماری اینترنتی، دیرهنگام اقدام کرده و از حدود یک هفته پیش تا کنون، صدا و سیما به صورت جدی فعالیت دارد. 

وی با بیان اینکه 40 درصد جمیعت استان اصفهان، در شهر اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرداری اصفهان هیچ‌گونه اطلاع رسانی در این زمینه نداشته و با در نظر گرفتن چند پایه تبلیغاتی برای جلب مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی موافقت نکرده است.

قائم مقام ستاد سرشماری استان اصفهان با اشاره به دستور استاندار اصفهان مبنی بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای ثبت‌نام کارکنان در سرشماری اینترنتی تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم تا با اطلاع‌رسانی در قشر دانش آموزان، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی میزان مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم استقبال مردم از ثبت‌نام اینترنتی، موضوع ضریب نفوذ اینترنت در شهرها است، گفت: در شهرستان چادگان و فریدن، ضریب نفوذ اینترنت پایین بوده و انتظار مشارکت بالا نداشتیم اما این ضریب در سمیرم بالا بوده بنابراین میزان مشارکت مردمی در این شهرستان بالا است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.