دستاورد نوین انستیتو پاستور/ نخستین نرم‌افزار یادآور واکسن طراحی و راه‌اندازی شد

رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران از ابتکار جدید این مجموعه برای تزریق به موقع واکسن خبرداد.

هومن کاغذیان رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دستاورد نوین این مجموعه از طراحی و راه اندازی نرم افزاری ویژه خبر داد و افزود: یادآور واکسن بصورت اپلیکیشن اندوریدی و مختص گوشی های موبایل طراحی شده که در آن مادران با ثبت دقیق تاریخ تولد نوزادانشان از زمان تزریق واکسن مطلع می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه اطلاع از زمان تزریق واکسن دغدغه اغلب مادران است، درخصوص نحوه عملکرد نرم افزار یادآور واکسن گفت: به واسطه این تکنولوژی، از سه روز مانده به زمان دقیق تزریق، هر 12 ساعت پیام هشدار به صورت آلارم گوشی شروع به کار کرده و هم زمان در صفحه موبایل نوع واکسن تزریقی نمایش داده می‌شود.

رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: در حالیکه پایه های اصلی سیستم ایمنی نوازدان از بدو تولد تا هشت ماهگی شکل می‌گرد، همه آنتی‌ژن های میکروبی و ویروسی باید طی برنامه ای حساب شده و مشخص در بازده زمانی دقیقی برای افزایش مقاومت بدن نوزادان بصورت واکسن به آنها تزریق شود و از موعد تزریق نباید حداکثر بیش از یک هفته بگذرد زیرا در غیر این صورت سلامت نوزادان در سال‌های بعد زندگی می‌تواند با خطرات جدی مواجه شود. 

کاغذیان همچنین در خصوص چگونگی دسترسی به نرم افزار یادآور واکسن و نحوه و سایر امکانات آن اظهار داشت: والدین می‌توانند از طریق موبایل و با مراجعه به بازار این نرم افزار را دانلود کرده و با ثبت استان و شهرستان محل اقامتشان از محل های توزیع و تزریق واکسن فرزندانشان در صفحه گوشی خود مطلع شوند.

به گفته وی، ورژن جدید نرافزار یادآور واکسن نیز برای آگاهی عمومی از نحوه آمادگی و رویارویی والدین قبل و بعد از تزریق واکسن نوزادانشان تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار