تایید دوپینگ 4 وزنه‌بردار المپیک 2016 ریو

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مثبت بودن آزمایش دوپینگ 4 وزنه بردار حاضر در بازی های المپیک ریو را تایید کرد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فاش کرد که نتیجه آزمایش 4 وزنه بردار حاضر در بازی های المپیک تابستانی ریودوژانیرو مثبت بوده است.
بر اساس این گزارش تست دوپینگ گابریل سینکراییان وزنه‌بردار رومانیایی  و برنده مدال برنز دسته منهای 85 کیلوگرم مثبت اعلام شده است. 
علاوه بر این وزنه‌بردار،  3 وزنه بردار دیگر حاضر در ریو نیز دوپینگی از آب درآمده‌اند.
به این ترتیب سینکراییان مدال برنز خود را از دست خواهد داد. این وزنه‌بردار 27 ساله به دلیل وجود تستسترون در خونش، تست دوپینگش مثبت شد.
این ورزشکار به مراسم جشنی که  به افتخار مدال‌آوران المپیکی  رومانی برگزار شده بود، دعوت نشد.این وزنه‌بردار رومانیایی به دلیل این که قبلا نیز به دلیل دوپینگ به مدت دو سال  از سال 2013 تا 2015 نیز از حضور در میادین محروم شده بود، این بار مادام العمر از عرصه رقابت ها محروم خواهد شد.
هر گونه تصمیمی درباره پس گیری مدال سینکراییان باید به طور رسمی توسط کمیته بین المللی انجام شود.
طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری هنوز تصمیمی درباره این ورزشکار دوپینگی رومانی گرفته نشده است  اما بنا به گزارش مجله رسمی این فدراسیون ، نام سینکراییان در فهرست دیسکالیفه قرار گرفته و مدال برنز او  به دنیس اولانوف از قزاقستان می‌رسد.
علاوه بر این ، مثبت بودن تست دوپینگ چاگنادورچ از مغولستان، توماس زلینسکی از لهستان و عزت آرتیکوف برنده مدال برنز ریو در وزن منهای 65 کیلوگرم از قرقیزستان نیز از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری تایید شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار