قم; قم؛

شورحسینی مردم خاستگاه انقلاب در دهمین روز از ماه محرم

مردم ولایتمدار خاستگاه انقلاب در روز عاشورای حسینی،عشق وارادت خود را به سرور و سالار آزادگان جهان،حضرت اباعبدالله الحسین ویاران باوفای ایشان نشان دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مردم مومن وانقلابی خاستگاه انقلاب دردهمین روز از ماه محرم ،سالروز شهادت مظلومانه ی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  ویاران باوفای ایشان دراقصی نقاط استان جلوه های زیبایی از عشق و ارادت به خاندان عصمت وطهارت علیهم السلام را  به نمایش گذاشتند. 

عزاداران حسینی در قالب هیات های مذهبی از صبح امروز با توجه به اطلاع رسانی های قبلی فرماندهی انتظامی استان امسال بدون نمادهای خود اعم ازعلم  و کتل و وسایل صوتی وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شدند و در رثای شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند.

از دیگر جلوه های عزاداری روز عاشورا، حضور جانبازان ویلچری و افرادی بود  که تصاویری از شهدای مدافع حرم  در دست داشتند و  تعداد  زیاد ی ایستگاه صلواتی که  برخی از این ایستگاه ها  در اقدامی جالب و ابتکاری  جملاتی از رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی را در قالب پارچه نوشته  نصب کرده بودند. 

گروهی از جوانان هم  طبق رسوم محلی خود بر سر، صورت و لباس خود گل مالیده بودند و تعدادی دیگر  کفن هایی با نماد خونی بر تن داشتند.

تعداد از مردم  با پوشیدن لباس های سفید و پیشانی بندهای سبز رنگ، به یاد سقای دشت کربلا حضرت عباس (ع) در بین  مردم با کوزه، آب توزیع می کردند   و تعدادی دیگر هم  با جمع آوری زباله،، تلاش برای تردد بهتر و راحت تر بانوان، واکس زدن کفش های عزاداران،  و ... ارادت خود را به  سید وسالار شهیدان ابراز کردند.

دسته ها و هیات هایی از دیگر کشورهای مسلمان مانند   هند، پاکستان، اندونزی، افغانستان و عراق هم به صورت جداگانه وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شده و در صحن امام رضا (ع) به  عزاداری پرداختند..

و هنگام  خروج از حرم مطهر حضرت معصومه (س) با سردادن  ندای  لبیک یا زینب' و 'لبیک یا حسین' نابودی گروه های تکفیری تروریستی و حامیان آنها را خواستار شدند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.