جنبش عصائب اهل حق عراق: کمترین پاسخ به اهانت ترکیه، اخراج سفیر این کشور است

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق در واکنش اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه خواستار اخراج سفیر این کشور از بغداد شد.

جنبش عصائب اهل حق عراق: کمترین پاسخ به اهانت ترکیه، اخراج سفیر این کشور استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق خواستار اخراج سفیر ترکیه از این کشور شد و خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: خواهی فهمید که چه کسی باید حد و مرز خودش را بداند. 

قیس خزعلی در گردهمایی اهالی بصره گفت: پیروزی، عزت و کرامت نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی به برکت امام حسین علیه السلام است. 

وی در پاسخ به گفته‌های اخیر اردوغان تاکید کرد: تو به نخست وزیر عراق می‌گویی که حد ومرز خودش را نگه دارد؟ به تو می‌گوییم که ما حد و مرز خودمان را نگه داشته و از آن محافظت خواهیم کرد و به تو اجازه نخواهیم داد که به آن تعدی و تجاوز کنی. اینجا منظور از حد و مرز آنچه تو تصور می‌کنی نیست، بلکه حد و مرز کشورمان است. 

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق با اشاره به اینکه اردوغان در حد و سطح کشور بزرگ عراق نیست، گفت: ما هم تو را می‌شناسیم و هم خودمان را. 

قیس خزعلی، اردوغان را به «تلاش برای تغییر بافت و ساختار جمعیتی شهر موصل با درخواست برای تنها حفظ اهل سنت از کرد و ترکمان گرفته تا عرب‌ها» متهم کرد. 

وی خطاب به اردوغان افزود: اهالی مسیحی نینوا، اهالی شبک و ایزدی‌ها و ترکمن‌های شیعه و عرب‌های شیعه و کردهای شیعه کجا هستند؟ همه این‌ها از اقشار اصیل نینوا هستند. این تو هستی که می‌خواهی تغییری در بافت و ساختار جمعیتی موصل ایجاد کنی. 

خزعلی تاکید کرد: متهم کردن الحشد الشعبی به تلاش برای تغییر بافت جمعیتی (موصل) کاملا پوچ و بی‌اساس است زیرا پرونده الحشد الشعبی کاملا پاک و سفید است. 

وی افزود: نخست وزیر عراق موضع عراق در این زمینه بیان می‌کند و هرگونه تعدی و تعرض به شخصیت وی به منزله تعرض و تعدی به کشور عراق است و ما به رئیس جمهور ترکیه اجازه نمی‌دهیم که با اظهارات خود به وی تعرض کند. 

خزعلی از عراقی‌ها خواست تا از دولت و پارلمان و وزارت خارجه عراق در پاسخ به تعرض و تعدی ترکیه حمایت کنند. 

خزعلی تاکید کرد: کمترین پاسخ به اهانت ترکیه به کشوری نظیر عراق‌‌ همان اخراج سفیر ترکیه و توقف همکاری تجاری با این کشور است. 

خزعلی نقش آمریکا در نبرد‌ها برای آزادسازی مناطق از دست گروه تروریستی داعش را کم دانست و گفت: تنها نبردی که امریکا عملا در آن شرکت کرد؛‌‌ همان جنگ رمادی بود که نتیجه آن هم با خاک یکسان شدن بیش از ۸۵ درصد شهر و انهدام کامل ساختار زیربنایی و ناتوانی حتی یک خانواده برای بازگشت به خانه‌اش بود. 

وی تصریح کرد: باقی پیروزیهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی از جمله در شهر فلوجه در چارچوب نبردهای سالم بدست آمد و گواه آن نیز بازگشت خانواده‌ها به خانه‌هایشان بود. 

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق گفت: نبرد موصل ساده نخواهد بود بلکه سخت‌ترین نبرد خواهد بود زیرا داعش موصل را پایتخت و مقر خلیفه خود می‌داند و اگر آن را از دست بدهد؛ تقریبا همه چیز را از دست خواهد داد. 

وی گفت: قدرت‌های منطقه‌ای که داعش را ایجاد کرده و با سلاح و پول و نیرو به آن کمک کردند، می‌خواستند با این کار اراده ملت عراق خصوصا اراده پیروان اهل بیت (ع) را شکسته و در بین اقشار ملت عراق فتنه انگیزی کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار