شمار قربانیان توفان متئو در آمریکا به 23 نفر افزایش یافت

توفان متیو در آمریکا به کشته شدن دست کم 23 نفر و آوارگی صدها نفر دیگر منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ توفان متیو که در هاییتی بیش از 1000 نفر کشته بر جا گذاشت، جان دست کم 23 نفر را نیز در آمریکا گرفت؛ حدود نیمی از این افراد ساکن ایالت کارولینای شمالی هستند و دست کم 3 نفر نیز مفقود شده اند.

تیم های امداد و نجات در سراسر شرق کارولینای شمالی امروز (سه شنبه) به فعالیت خود برای کمک به سیل زدگان ادامه خواهند داد؛ پیش بینی شده است که سطح آب سه رودخانه به صورت بی سابقه ای بالا خواهد آمد.

هنوز میزان دقیق خسارت ناشی از این توفان در کارولینای شمالی مشخص نشده است، اما به طور تقریبی به هزاران خانه آسیب وارد شده و خانه های بیشتری در معرض سیل قرار دارند.

خبرگزاری رویترز نیز روز دوشنبه گزارش داد که صدها نفر توسط قایق و بالگردهای امدادی نجات یافته اند اما مسئولان هشدار داده اند که خطر طغیان رودخانه ها تا چند روز آینده جان عده زیادی را تهدید می کند.

متیو شدیدترین توفان اقیانوس اطلس از سال 2007 است.

سیل در کارولینای شمالی باعث شد که باراک اوباما وضعیت فوق العاده در این ایالت اعلام کند.

به گفته «پت مک کروری» فرماندار کارولینای شمالی، وقوع سیل ناگهانی در بامداد روز دوشنبه در منطقه «لامبرتون» و نزدیک رودخانه لامبر، حدود 2 هزار نفر از ساکنان منطقه را در داخل و روی بام خانه هایشان گرفتار کرده است. 

بر اساس این گزارش، برق مناطق وسیعی در آمریکا نیز در نتیجه تبعات ناشی از این توفان قطع شده است؛ حدود 715 هزار خانه و محل کسب و کار در فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی و جنوبی و ویرجینیا، دوشنبه شب را بدون برق سپری کردند و به گفته فرماندار کارولینای شمالی، بیش از یک میلیون نفر در این مناطق برق نداشتند.

شبکه خبری سی ان ان هم گزارش داد که شرکت برق 'دوک انرژی' اعلام کرده که خسارت ناشی از توفان متیو فراتر از حد انتظار بوده است و برخی مناطق آسیب دیده احتمالا تا پایان هفته برق نخواهند داشت.

مرکز ملی توفان آمریکا درباره توفان دیگری به نام «نیکول» به شهروندان برمودا هشدار داده است؛ انتظار می رود این توفان در روزهای آینده به سواحل جزیره آتلانتیک برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار