پیروانی: تماشاگران در زمان گلزنی ایران " یا حسین " بگویند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: شک نکید تماشارگان بازی ایران و کره جنوبی حرمت شب عاشورا را حفظ می کنند.

غلامحسین پیروانی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دیدار تیم های ایران و کره جنوبی اظهار داشت: هرچند ما ازبکستان را در خانه حریف شکست دادیم اما به نظرم پیش از این دیدار تیم حریف را خیلی بزرگ کرده بودیم و دیدید که ازبک ها نتوانستند فشار زیادی به تیم ما وارد کنند. البته نمی خواهم برد ارزشمند تیم ملی را با این صحیت ها لوث کنم.

وی افزود: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. کره جنوبی تیمی پرمهره است که در کارهای هجومی سرعت زیادی دارد. ملی پوشان کشورمان باید در ابتدا سرعت حریف را کنترل کنند. امیدوارم باتدابیر کی روش که نشان داده مربی شجاعی است، بتوانیم کره جنوبی را شکست دهیم.

سرمربی اسبق تیم فجرسپاسی درباره جوسازی کره ای ها در آستانه این بازی، گفت: بازیکنان ایران مرد روزهای سخت هستند و مطمئن باشید اهل بیت هم در این شب عزیز به کمک ما می آیند. جو سازی بازیکنان کره تاثیری در عملکرد تیم ما ندارد.

پیروانی درمورد همزمانی دیدار ایران و کره جنوبی با شب عاشورا بیان کرد: شب عاشورا به امام حسین تعلق دارد. من مطمئنم تماشاگران ایرانی به حدی به این شخصیت والا اعتقاد دارند که پس از گلزنی تیم کشورمان به جای خوشحالی، واژه (( یا حسین )) را به کار ببرند. بازی ایران و کره جنوبی باید طبق تقویم فیفا و AFC در شب عاشورا برگزار شود و ما نمی توانستیم هیچ اعتراضی به این موضوع داشته باشیم. با این وجود همان گونه که حضرت زینب (س) در تعبیر واقعه عاشورا بیان کرد که هیچ چیزی جز زیبایی ندیده است، اگر هواداران تیم ملی دست کوتاهی هم برای تشویق شاگردان کی روش بزنند مشکل خاصی به وجود نمی آید.

سرمربی اسبق تیم ملی امید ایران درمورد این که آیا فدراسیون فوتبال نمی توانست برای تغییر زمان این دیدار زودتر اقدام کند، تصریح کرد: اعتراض فایده ای نداشت. شاعر می گوید" با سیه دل چه سود گفتن وعظ/ نرود میخ آهنی در سنگ". مسئولان فدراسیون با اعتراض، خود را سنگ روی یخ می کردند. ورزش حرفه ای قواعد خاص خودش را دارد. عاشقان اهل بیت هم در هرجایی باشند حرمت امام حسین را نگه می دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار