کرمان؛

حرکت نمادین ورود کاروان سیدالشهدا (ع) همراه با شتر واسب در رابر

مردم سیاه پوش و عزادار روستای ننیز رابرامسال هم در آیینی 250ساله کاروان ورود اهل بیت امام حسین (ع) به کربلا را با اسب و شتر میزبانی کردند.

حرکت نمادین ورود کاروان سیدالشهدا (ع) همراه با شتر واسب در رابربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسن افضلی مسئول برگزاری این مراسم در رابربا اشاره به اینکه این کاروان روایتگر سفر تاریخی امام حسین (ع) می باشد گفت: حدود 250سال است که مردم روستای ننیز با برگزاری مراسمهای متفاوت در ایام محرم خصوصا با برگزاری این مراسم در روز هشتم محرم وتعزیه خوانی ها یاد رشادتهای ابا عبدالله ویاران با وفایش را گرامی می دارند.

افضلی گفت: سوگواری مردم روستای ننیز از توابع شهرستان رابر از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده است به طوری که از جای جای استان وکشور برای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به این شهر می آیند و برخی هم نظاره گر این سوگ نشینی هستند.

وی ادامه داد: اعضای این کاروان که سوار بر اسب و شترهستند ، مسیر 7 کیلومتری شهررابر تا روستای ننیز را همراه با سینه زنی و دسته جات عزاداری می پیمایند و مردم با شور و عشق حسینی این کاروان را همراهی می کنند.

افضلی همچنین ازبرگزاری تعزیه قمربنی هاشم ابوالفضل العباس (ع) درروز تاسوعا ودرروز عاشورا خبرداد وگفت:تعزیه حضرت سیدالشهداء (ع) تا لحظه شهادت وعصر عاشوراهم تعزیه جانسوز غارت خیمه ها که با شتر وعبوراسرا از قتلگاه آغاز می شود در این دهستان برگزار می شود.

افضلی افزود: تعزیه شام غریبان در حسینیه سید الشهداء ننیز برگزار می شود که همه ساله هم مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.