اهواز؛

ممنوع شدن استفاده از احشام در عزاداری ها دردزفول

امام جمعه موقت دزفول گفت: استفاده از احشام در هیات های عزاداری با دستور دادستان عمومی و انقلاب در این شهرستان ممنوع شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام مرتضی بیگدلی ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و امام جمعه موقت دزفول با اشاره به ممنوع بودن استفاده از احشام در هیات های عزاداری افزود:استفاده از احشام در آیین های عزاداری آثار مخرب فرهنگی به دنبال دارد.

 وی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:استفاده از حیوانات و احشام مانند اسب و شتر در هیات های عزاداری علاوه بر ایجاد مزاحمت برای احشام موجب سد معبر و اختلال در معیشت شهروندان می شود ضمن اینکه زمینه اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان را نیز ایجاد می کند.

 حجت الاسلام مرتضی بیگدلی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد نذری فلسفه عزاداری را به انحراف بکشاند گفت:سال گذشته استفاده از احشام در آیین های عزاداری مشکلاتی را برای شهروندان و عزاداران در دزفول ایجاد کرد که این موضوع در نشست های بسیاری مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

امام جمعه موقت دزفول اظهار کرد: استفاده از احشام در هیات های عزاداری با دستور دادستان عمومی و انقلاب دزفول ممنوع شده و هر کسی که اقدام به ورود حیوانات به هیات های عزاداری کند با وی برخورد قانونی خواهد شد.

وی عزاداران را به الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) هنگام تهیه نذری عزاداری توصیه کرد و گفت:باید اصل بصیرت افزایی و ایجاد شور و نشاط در عزاداری حسینی رعایت شود .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول اظهار کرد:هیات های عزاداری دزفول مجوز تردد در مسیر عزاداری را از سازمان تبلیغات اسلامی اخذ کرده اند و همه دارای کد شناسایی می باشند و این کد ها باید به پرچم هیات ها نصب شود تا نیروی انتظامی بهتر بتواند بر تردد هیات ها نظارت داشته باشد .

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
احسنت بر این منطق و تدبیر