زنجان؛

فعالیت 112 امدادگر و پرستار در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان

مسئول واحد امداد و نجات حسینیه اعظم زنجان گفت: ۱۱۲ امدادگر و پرستار در قالب ۳۰ اکیپ امدادی در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، کار امداد و نجات را انجام می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛  کمال شعبانی گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته واحد امداد و نجات حسینیه اعظم زنجان به مدت ۱۳ روز فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه واحد امداد و نجات در دو بخش خواهران و برادران فعالیت دارد، افزود: واحد برادران شامل ۶۸ نفر و واحد خواهران نیز شامل ۴۴ نفر است.
مسئول واحد امداد و نجات حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: در بخش برادران ۸ نفر تکنسین و در بخش خواهران نیز ۲۵ نفر تکنسین فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ نفر امدادگر خواهر و ۶۰ نفر امدادگر برادر طی ایام محرم در حسینیه اعظم زنجان فعالیت می کنند، گفت: همچنین برای روز دسته نیز ۳۰ نفر امدادگر علاوه بر این نیروها آموزش دیده اند.
شعبانی با بیان اینکه امدادگران کار امداد را در مسیردسته و داخل مسجد انجام می‌دهند، افزود: در همین راستا ۶ نفر امدادگر و تکنسین با استقرار یک دستگاه آمبــولانس در مسجد خدمــت‌رســانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه در روز دسته نیز ۱۱۲ نفر در قالب ۳۰ اکیپ امدادی با فاصله مکانی ۵۰ متر در بخش امداد و نجات فعالیت خواهند کرد، گفت: این گروه ها هر کدام شامل یک اکیپ ۴ نفره است که یک نفر آنها پرستار و سه نفر نیز امدادگر هستند.
شعبانی با اشاره به اینکه در روز دسته در خیابان های فردوسی، خیام، سبزه میدان، چهارراه انقلاب و امامزاده حضرت سید ابراهیم علیه السلام چند دستگاه آمبولانس در محل‌هایی که راه دررو برای انتقال مصدوم دارند، مستقر خواهند شد، افزود: از دو سال قبل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ۴ تخته نیز خدمات اورژانسی را به عزاداران انجام می دهند.
مسئول واحد امداد و نجات حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه همه پرستاران و امدادگران به صورت افتخاری در حسینیه اعظم زنجان فعالیت دارند، گفت: این خادمان، به عشق امام حسین علیه السلام، به عزاداران حسینی خدمات ارائه می دهند.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.