زنجان؛

رونمایی از لک لک به عنوان نماد تنوع زیستی استان

انعقاد تفاهم نامه میان ادارات کل ورزش و جوانان و حفاظت از محیط زیست استان زنجان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، دوره آموزشی ورزش سبز با حضور سید ارسلان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان، محمد درویش مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشورو جمعی از مسئولین وزارت ورزش و جوانان در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد و به شرکت کنندگان متناسب با مطالب وآموزه های زیست محیطی ارائه شده گواهی آموزشی داده شد.

همچنین در این نشست، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار در اداره کل ورزش و جوانان استان، افتتاح گردید. هدف از تشکیل این دفتر هم افزایی میان ورزش و محیط زیست و انجام فعالیت های فرهنگی و اجرایی زیست محیطی در حیطه ورزش و جوانان استان است و مسائلی چون ایجاد ساختارهای ورزشی سازگار با محیط زیست، ترویج مفاهیم ورزش سبز و مشارکت دادن قهرمانان، مربیان و دست اندرکاران امر ورزش و جوانان در فعالیت های اجتماعی و ترویجی محیط زیست از جمله فعالیت های این دفتر خواهد بود.

در ادامه این مراسم، میان اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان تفاهم نامه ای با هدف ارتقا آگاهی های عمومی و دستیابی به توسعه پایدار با بهره گیری از ظرفیت های جامعه ورزش و جوانان استان توسط مدیران کل دو اداره، امضاء و جزئیات و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت این تفاهم نامه تعیین شد.

در اختتامیه دوره ورزش سبز در استان زنجان، از نماد تنوع زیستی استان رونمایی شد. بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان، مقرر شد تمامی فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها یک گونه جانوری یا گیاهی را به عنوان نماد مورد حمایت خود انتخاب کنند. از این رو، لک لک به عنوان نماد تنوع زیستی استان زنجان و گونه جانوری مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان انتخاب شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.