اویل‌پرایس: وعده‌های اوپک تا چه زمانی بهای نفت را افزایش می‌دهد؟

پایگاه اینترنتی اویل‌پرایس در گزارشی به وعده‌ها و پیش‌بینی‌های سازمان کشورهای صادر کننده نفت درباره بهای طلای سیاه پرداخت.

گزارش اویل‌پرایس: وعده‌های اوپک تا چه زمانی بهای نفت را افزایش می‌دهد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل‌پرایس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روزانه درباره بهای طلای سیاه و چگونگی عرضه آن به بازار مواردی را اعلام می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار نفت نیز پا به پای اوپک پیش می‌رود. پس ازاینکه اوپک کاهش عرضه جهانی نفت را وعده داد، بازار طلای سیاه آرام گرفت.

وال‌استریت ژورنال روز گذشته به نقل از منابع آگاه از تمایل مقامات سعودی به کاهش تولید نفت تا سقف روزانه 400 هزار بشکه خبر داد. البته با توجه به میزان تولید نفت عربستان، حذف 400 هزار بشکه تأثیر چندانی بر عرضه نفت نخواهد گذاشت.

بیانیه‌های اوپک بدون آنکه تأثیری واقعی بر میزان عرضه نفت بگذارند بهای آن را تغییر می‌دهند. نمودار زیر چگونگی تغییر بهای نفت را در ماه فوریه (زمانیکه موضوع فریز تولید نفت در دوحه مطرح شد) نشان می‌دهد. با اینکه میزان عرضه نفت کاهش نیافت، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

پس از اینکه جلسه دوحه به نتیجه نرسید، امید به دستیابی به توافقی برای توقف تولید نفت در سطح معینی در «وین» بار دیگر بهای طلای سیاه را افزایش داد. این روند ادامه یافت تا اعضای سازمان اوپک در الجزیره اعلام کردند میزان تولیدشان را کاهش خواهند داد. اینبار بهای نفت افزایش چشمگیری داشت.

مذاکره درباره کاهش 240 هزار بشکه‌ای نفت، بهای طلای سیاه را به بیش از بشکه‌ای 50 دلار رساند. به طوریکه امروز، نفت خام برنت 52.64 دلار معامله می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: به وضوح پیداست که بیانیه‌ها و پیش‌بینی‌های اوپک در خصوص کاهش تولید نفت تا زمان تحقق وعده‌های این سازمان، بهای نفت را تغییر می‌دهد. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار