فرماندار شاهین دژ؛

همت مردمی مهمترین رکن توسعه است

فرماندار شاهین دژ گفت: توسعه هر منطقه و کشور یک امر درونی است و از همت مردم همان منطقه سرچشمه می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسین عباسی در جلسه تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهین دژ اظهار کرد: مردم باید خود در راستای ساماندهی امور پیشتاز باشند و مسئولان را در این خصوص یاری دهند که در این میان نخبگان و دانشگاهیان نقش بیشتری دارند.

وی افزود: این تعاونی توسعه و عمران که امروز تشکیل شد، در دو شهرستان ارومیه و شاهین دژ به عنوان نمونه فعالیت می کند که البته تا کنون در شهرستان شاهین دژ به نسبت خوب عمل کرده است.

فرماندار شاهین دژ با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اساسی امروز جامعه مسئله اشتغال است، گفت: تعاونی ها می توانند تا حدودی در رفع مسئله اشتغال و درآمد افراد اجتماع موثر واقع شوند.

وی همچنین از مدیران و مسئولان ادارات شهرستان خواست تا با تشویق کارمندان و کارکنان خود برای عضویت در این تعاونی، راه اجرایی شدن این شرکت تعاونی را هموار کنند.

عباسی با بیان اینکه امتیازات بسیار خوبی برای این تعاونی در نظر گرفته شده که می تواند حیطه و حوزه فعالیت آن را گسترش دهد، ادامه داد: این تعاونی نباید دولتی یا شبه دولتی باشد.

وی همچنین از مردم و مسئولان شهرستان شاهین دژ خواست تا با تشکیل اتاق فکر با محوریت توسعه شهرستان تلاش و همت خود را برای ترقی و توسعه این شهرستان به کار گیرند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهین دژ در این جلسه توضیحات کاملی درباره شرایط، قوانین و امتیازات این شرکت تعاونی توسعه و عمران ارائه داد و اظهار کرد: حدود 410 نفر تاکنون عضو این شرکت شده اند اما مشکل اصلی در این تعاونی سرمایه است و از نظر اعضا مشکلی وجود ندارد.

غلامعلی میرزایی همچنین بهره گیری از ظرفیت های بومی شهرستان و جلوگیری از خارج شدن سرمایه شهرستان را از امتیازات بزرگ این تعاونی عنوان کرد و گفت: هیات مدیره این شرکت تعاونی توسط سهام داران انتخاب می شود و همه سهام داران چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی فقط حق یک رأی دارند و بر این اساس امکان هر گونه سوء استفاده در آن از بین رفته است.

رئیس اداره تعاون شهرستان شاهین دژ گفت: این تعاونی امکان بومی شدن طرح های سطح شهرستان را فراهم می آورد.

دومین جلسه شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهین دژ با حضور فرماندار و دیگر مسئولان محلی این شهرستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهین دژ با هزینه هر سهم 150 هزار ریال از تمام افراد عضو می پذیرد.

شهرستان شاهین دژ با بیش از 90 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.