هاشم میرزاخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف جشنواره وحدت اسلامی، ارائه چهره واقعی از اسلام است

باید چهره صحیح و واقعی اسلام را در مقابل اسلامی که داعش و وهابیون نشان می‌دهند، ارائه دهیم.

هدف جشنواره وحدت اسلامی، ارائه چهره واقعی از اسلام است
هاشم میرزاخانی دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به درگیری‌ها و اتفاقات منطقه، در حال حاضر وحدت اسلامی، از مهمترین نیازهای جهان اسلام است. باید برای ارائه اسلام راستین و صحیح و نشان دادن تمایز آن از اسلام داعشی و وهابی، به بهترین نحو از رسانه فیلم استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: ایران به عنوان متولی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در مدت 30 سال، برای اولین بار اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است. با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از فرصت بهره‌بردن از مدیوم رسانه‌ها از میان آنها، فیلم را برای این جشنواره انتخاب کردیم.

میرزاخانی با اشاره به آمار آثار رسیده ادامه داد: آئین‌نامه جشنواره در چهار بخش تدوین شده و تاکنون در بخش ملی حدود 600 و در بخش بین‌الملل نزدیک به 500 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. در بخش ملی شاهد حضور فیلمسازان 4 دهه سینما بوده‌ایم و یکی از بخش بین الملل جشنواره، بخش ویژه اسلام ستیزی و اسلام‌هراسی است که به نقد و بررسی آثار ضد اسلامی که با برنامه‌ریزی ساخته و اکران شده‌اند، پرداخته می‌شود. 

وی افزود: در این بخش نشست‌هایی تحلیلی برگزار می‌شود و اندیشمندان کشورهای اسلامی به تشریح برنامه‌‌ریزی‌ها و فیلم‌های ساخته شده ضد اسلامی می‌پردازند.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: آثار متنوعی در بخش داستانی، مستند و پویانمایی در قالب‌های فیلم بلند، نیمه‌بلند، کوتاه، کلیپ و نماهنگ به دبیرخانه رسیده و هیات انتخاب مشغول بازبینی برای انتخاب آثار هستند. به منظور اطلاع‌رسانی دقیق‌تر پس از تعطیلات ماه محرم، یک نشست خبری برگزار خواهد شد.

میرزاخانی با اشاره به کیفیت آثار ارسالی گفت: همه آثار از کیفیت خوبی برخوردارند اما کیفیت آثار مستند و پویانمایی بیشتر از آثار داستانی است. دبیرخانه جشنواره برای فستیوال‌های بعدی نیز برنامه‌ریزی کرده و ان‌شاءالله برای سال‌های آینده حرفه‌ای‌تر برگزار خواهد شد.حامی جشنواره مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است که برنامه حمایت از سینماگران برای فیلمسازی سال‌های آینده را خواهد داشت.

 
انتهای پیام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار