مرکل: آلمان از مهار قاچاق انسان از آفریقا حمایت می کند

صدر اعظم آلمان قول داد که از کشور مالی در مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر بیشتر حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکل به جزئیات مربوط به نحوه حمایت آلمان اشاره ای نکرد.

وی که هنوز اعلام نکرده است تصمیم دارد برای چهارمین دوره صدر اعظم آلمان شود، شاهد کاهش محبوبیت جناح محافظه کار خود پس از تصمیم سال گذشته اش مبنی بر پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر بود که اکثر آنها اهل خاورمیانه بودند.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، مالی در میان 10 کشور اول دنیا قرار دارد که طی سال جاری منشاء مهاجرت از طریق این کشور به اروپا بویژه ایتالیا بودند؛ راه های دیگر قاچاق مهاجران در آفریقای غربی نیز از بیابان وسیع این کشور می گذرد.

مرکل گفت: آلمان حمایت خود را از بخش کشاورزی و همچنین امنیت بخش شمالی مالی که شبه نظامیان افراط گرا در آن فعال هستند، افزایش خواهد داد.

وی پس از ملاقات با «ابراهیم بوباکار کیتا» رئیس جمهوری مالی گفت: 'ما علاقه زیادی به ایجاد ثبات در این کشور داریم و می خواهیم به تثبیت مالی کمک کنیم.'

مرکل، آفریقا قاره ای با 1.2 میلیارد نفر جمعیت را 'مشکل محوری' در مساله مهاجرت می داند و ماه گذشته امضای توافقنامه بین اتحادیه اروپا و کشورهای شمال این قاره را برای مهار مهاجرت ضروری خواند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار