ممنوعیت خرید گوشی‌ آیفون 7 در بیمارستانی در چین

یک بیمارستان زنان چین با هدف حمایت از تولید داخلی خریدن گوشی آیفون 7 را برای کارکنان خود ممنوع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، یک بیمارستان زنان و زایمان در چین با هدف حمایت از تولید داخلی و مبارزه با سبک زندگی تجمل‌گرایانه، به کارمندان خود دستور داده از خریدن گوشی آیفون 7 که به‌تازگی وارد بازار شده اجتناب کنند.

این بیمارستان در اطلاعیه‌ای با اعلام این دستور، گفته است اگر کارکنان از آن سرپیچی کنند، ممکن است اخراج شوند.

این بیمارستان که در شهر چونگ‌کینگ در جنوب غرب چین قرار دارد، در اطلاعیۀ خود اعلام کرده است: «آیفون ۷ که تازه به بازار آمده از تمام گوشی‌های مشابه گران‌تر است. مدیریت بیمارستان برای پیش‌گیری از اسراف و ترویج ساده‌زیستی، خرید آی‌فون ۷ را ممنوع اعلام می‌کند.

کسانی که به این قانون بی‌توجهی کنند، در ارزیابی کارکنان نمرۀ کامل نخواهند گرفت. به آنان توصیه می‌شود آیفون خود را پس بدهند.»

رئیس این بیمارستان در مصاحبه با شبکۀ بی‌بی‌سی گفت: «زمانی به این فکر افتادم که دیدم یکی از کارکنان حقوق سه ماهش را صرف خرید یک آیفون 7 کرده است.»

وی افزود: «من مخالف کالاهای خارجی نیستم، ولی دوست ندارم ببینم مردم آیفونی دست گرفته‌اند که واضح است در وسع‌شان نیست. بعضی‌ها از دوستان و اقوام قرض می‌گیرند، بعضی‌ها از بانک وام می‌گیرند، حتی هستند کسانی که عضوی از بدن‌شان را می‌فروشند که آیفون بخرند.

دوست ندارم کارمندان من چنین کارهایی بکنند. اینکه کسی آیفون داشته باشد روی کارش اثر نمی‌گذارد. هدف من این است که فرهنگ سازمانی‌مان، یعنی دقت و صرفه‌جویی، را ترویج دهم.»

رئیس بیمارستان در ادامه گفت کارمندان اکنون مجاز به استفاده از گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 5 هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار