کرمان؛

برگزاری عزاداری های کاروانی در ریگان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان از وجود بیش از 90 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای این شهرستان خبرداد.

وجود 90 کانون فرهنگی در ریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام نعمتی در حاشیه مراسم عزاداری در روستاهای بخش گنبکی ریگان با اشاره به اینکه طرح کاروان عزاداری روستا به روستا تا پایان ماه محرم و صفر در این شهرستان اجرا می ‎ شود، گفت: این طرح در این روستاها در حال اجراست.

وی افزود: کانون ‎ های فرهنگی هنری مساجد روستاهایی که به هم نزدیک هستند با راه ‎ اندازی هیأت‌های عزاداری آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان را برگزار می ‎ کنند.

وی خاطر نشان کرد: این کانون ‎ ها هر روز در یکی از روستاها حضور می ‎ یابند و بر همین اساس همچنان بر جمعیت عزاداران افزوده می ‎ شود.

نعمتی تصریح کرد: عزاداری روستا به روستا توسط کانون ‎ های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تا پایان ماه محرم و صفر در شهرستان ریگان انجام می ‎ شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم که در قالب کاروان ‎ های عزاداری در روستاهای شهرستان صورت می ‎ گیرد، یادآورشد: مردم پس از طی مسافت ‎ های طولانی خود را به روستاهای هم‌جوار می ‎ رسانند

وبعد از اتمام نماز ظهر و عصر با آماده ‎ سازی هیأت عزاداری کیلومترها راه را طی می ‎ کنند تا خود را به روستاهای مد نظر برسانند.

نعمتی گفت: با اجرای این طرح اتحاد و انسجام عزاداران حسینی در روستاهای شهرستان ریگان به نمایش گذاشته می ‎ شود.

وی افزود: طرح کاروان عزاداری روستا به روستا در مناطق عشایری و صعب ‎ العبور شهرستان نیز انجام می ‎ شود.

گفتنی است: با راه ‎ اندازی این کاروان ‎ ها بر شکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان افزوده و از رونق خاصی برخوردار شده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار