اردبیل؛

پرداخت 4 هزار میلیارد تومان بدهی به گندم‌کاران و زارعان کشور

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان مهر ماه 4 هزار میلیارد تومان بدهی گندم‌کاران و زارعان کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل آقایی در حاشیه رونمایی از بزرگترین ناوگان ماشین‌آلات زراعی و مکانیزه شرکت کشت و صنعت مغان اظهار کرد: ما سال 92 زیر 5 میلیون تن خرید گندم داشتیم در حالی که در این دو سال این رقم تولید به 11.5 میلیون تن افزایش یافته که بیش از دو برابر رشد در تولید گندم در کشور را شاهد هستیم.

وی گفت: در وهله اول به لطف الهی و در وهله بعدی به همت کشاورزان و زارعان و تدبیر مسؤولان افزایش تولید تا دو برابر در بخش تولید گندم و سایر محصولات را شاهد هستیم که این میزان افزایش تولید در رشد اقتصادی کشور نیز تاثیرگذار بوده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: تا پایان مهر ماه 4 هزار میلیارد تومان بدهی گندم‌کاران و زارعان کشور پرداخت می‌شود.

آقایی رشد اقتصادی کشور را 1.5 درصد در سال‌های اخیر اعلام کرد و افزود: عامل اصلی این رشد توسعه 5.1 دهم درصد بخش کشاورزی بوده است که به توانمندی رشد و بالندگی اقتصادی کشور کمک کرده است.

وی با بیان اینکه کل مبلغ پرداختی برای گندم‌کاران در کشور 14 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود، افزود: از این مبلغ تا این لحظه 10 هزار میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران پرداخت شده و تا پایان مهر ماه 4 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به گندم‌کاران نیز پرداخت خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ مشکلی در پرداخت مطالبات زارعان نداریم، گفت: ما از سال 92 تاکنون یک روند افزایشی را در تولید و ارتقای کیفی محصولات در بخش کشاورزی شاهد هستیم به طوری که در حوزه‌های مختلف صادرات ما نیز افزایش یافته به طوری که صادرات در بخش مرغ و تخم مرغ به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.