حجت الاسلام والمسلمين انصاری در همايش محرم و خير جمعی:

توزيع خيرات در تاسوعا و عاشورا هدفمند نيست/فرهنگ وقف در كشور رشد ندارد

معاون حقوقی رئيس جمهور گفت: خيرات پراكنده زيادی به خصوص در ايام تاسوعا و عاشورا در كشور انجام می‌شود كه گاهی هدفمند نيست.

توزيع خيرات در تاسوعا و عاشورا هدفمند نيست/فرهنگ وقف در كشور رشد ندارد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمين انصاری معاون حقوقی رئيس جمهور در همايش محرم و خير جمعی كه امروز(يكشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع خير جمعی سخن گفتن به لحاظ مبانی نظری، دينی و توصيه های قرآنی ميدان وسيعی برای سخن گفتن وجود دارد.

وی گفت: زمانی كه خداوند پيامبران را معرفی می كند، از آن ها به عنوان پيشوايان در جامعه ياد می كند. پيشوايانی كه انجام كارهای خير به آن ها واگذار شده است.

حجت الاسلام والمسلمين انصاری بيان كرد: برپا داشتن نماز و پرداخت زكات مجموعه كارهای خيری هستند كه خداوند در قرآن از آنها ياد كرده و می فرمايد: ما اين موضوعات را بيان كرديم و آن ها (رستگاران) هم بندگان خوب ما بودند و رسم بندگی را برای انجام كارهای خير به جا آوردند.

وي ادامه داد: در همين راستا و با توجه به اهميت خير باید براي افرادي  که می‌خواهند کار خیر انجام دهند، اقدامات مناسبي را انجام دهيم.

معاون حقوقی رئيس جمهور با بيان اينكه خیرات پراکنده زیاد است و گاهی هدفمند نیست، گفت: اگر سازمان‌دهی بهتری جهت خیرات به خصوص در ماه های محرم و صفر و روزهای عاشورا و تاسوعا انجام شود، در هدايت این سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و مالی بهتر گام برمی داريم.

حجت الاسلام و المسلمين انصاری تصريح كرد:  وقف پيشينه بزرگی در کشور دارد اما پس از انقلاب رشد متناسبی نداشته است در همين راستا اين موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

*كثرت موسسات خيريه در كشور 

وی به كثرت موسسات خیریه در كشور اشاره و مطرح كرد: متاسفانه نظام و دولت جهت حمایت و ایجاد تسهیلات قانونی برای آن ها گام موثری برنداشته اند.

معاون حقوقی رئيس جمهور با اشاره به اينكه مصوبه‌ای در اين خصوص دولت تنظیم کرده که در مجلس مطرح می شود، گفت: بايد خیرات در جامعه سازماندهی شوند.

حجت الاسلام و المسلمين انصاری با بيان اينكه تعداد فقیران زیاد است و نیازمندان و ناتوانان بسياری در طبقات مختلف وجود دارد ، اظهار داشت: افراد زيادی از جمله دانشجويان، محققان و دانش‌آموزان در كشور حضور دارند كه به كمك احتياج دارند.

وی ادامه داد: بروز زندگی اشرافی در شهرها رو به افزایش است كه اين امر منجر به ايجاد فاصله ميان ثروتمندان و فقیران شده است كه بايد اين مشكل در كشور رفع شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بيان اينكه تصدی ‌گری دولتی بايد به خیر جمعی تغییر کند، بيان كرد: خیر جمعی در حوزه‌های سیاسی هم علاوه بر حوزه های اقتصادی وجود دارد. 

حجت الاسلام و المسلمين انصاری با بيان  اينكه گاهی اوقات تشکیل یک حزب سیاسی با اهداف انقلاب برای استقلال آرمان‌های امام و شهدا منفی تلقی می‌شود، گفت: خیر جمعی براي بیمه کردن 10 میلیون نفر  بايد ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار