مشهد؛

آغاز گازرسانی به ۷۱۴ روستای خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال عملیات اجرایی طرح گازرسانی به 714 روستای بالای 20 خانوار در این استان آغاز شده و ادامه دارد.

آغاز گازرسانی به ۷۱۴ روستای خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری در 'همایش روز روستا' در روستای شم آباد شهرستان خوشاب افزود: این روستاها تا پایان سال 1396 با صرف اعتبار پنج هزار و 200 میلیارد ریالی گازرسانی می شوند.

وی گفت: هم اینک 67 درصد روستاهای خراسان رضوی از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند هستند و با بهره برداری بخشی از طرح در حال اجرا میزان بهره مندی روستاهای استان از خدمات شبکه گازرسانی به 83 درصد می رسد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 800 روستای بالای 20 خانوار دیگر در این استان نیز تا پایان سال 1396 گازرسانی می شوند.

وی افزود: همچنین 79 درصد جمعیت خراسان رضوی از مزایای شبکه آبرسانی بهداشتی، 90 درصد جمعیت روستاهای دارای بالای 50 خانوار جمعیت و 96 درصد روستاهای بالای 100 خانوار استان از مزایای راه آسفالته بهره مند هستند.

مقدوری تصریح کرد: تمام روستاهای بالای 10 خانوار جمعیت استان نیز از مزایای نیروی برق برخوردارند.

وی گفت: همچنین تاکنون در 29 روستای استان 'طرح پنجره واحد خدمات روستایی' اجرا شده و بر اساس برنامه ریزی این طرح امسال در 300 روستای دیگر اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: روستاهای دارای 50 تا 200 خانوار جمعیت می توانند با تشکیل شرکتهای تعاونی و ارائه طرحهای مشارکتی از تسهیلات بانکی ارزان قیمت بهره مند شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: توجه به اشتغال پایدار روستاییان از مهاجرت آنان جلوگیری می کند.

رمضانعلی سبحانی نبود درآمدهای پایدار را مهمترین عامل خالی شدن روستاها در چند سال اخیر ذکر و بیان کرد: 32 درصد اقتصاد ایران توسط 28 درصد جمعیت روستایی کشور تامین می شود.

وی کاهش منابع آبی کشاورزی را نیز تهدیدگر اقتصاد و درآمد روستاییان ذکر کرد و گفت: منطقه شرق کشور با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب کشاورزی رو به رو است.

این نماینده مجلس افزود: اگر مشکل تامین آب در این منطقه حل نشود در آینده 80 درصد روستاها خالی از سکنه می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در روستاها زمینه برای اشتغال پایدار فراهم می شود.

مقصودی افزود: تغییر و ساماندهی قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: برای اجرای طرح راه آهن خوشاب - سبزوار 100 میلیارد ریال از محل منابع ملی اعتباری احتصاص یافت.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: گازرسانی ، عملیات ، آغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار