اهواز؛

عاشورا یک جریان و فرهنگ دائمی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: عاشورا یک فرهنگ و جریان مستمر و دائمی است که اعتقاد به آن موجب سعادت شده و از گمراهی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان درآئین عزاداری حسینیه ثارالله اندیمشک اظهار داشت: رسالت اصلی امام حسین (ع) برای ایجاد نهضتی آگاه و جهانی بود که از ابعاد آن می‌توان به تشکیل یک نظام اسلامی و ولایت مدار اشاره کرد.

وی با اشاره به این که  شعار امام حسین (ع) و هدف ایشان از قیام عاشورا دوری از تمام منکرها و عمل به معروف است، افزود:  امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه امامان نبود بلکه بر هر فرد مسلمان واجب است و به همین جهت باید برای رشد و تعالی این فرهنگ و ارزش بیش از گذشته تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان وامام جمعه خرم آباد عنوان کرد: امام حسین (ع) در قیام خود دارای ایمان قلبی، اقرار زبانی و توحید عملی بود که این ویژگی‌ها به عنوان الگوی ماندگار باید مورد توجه همگان قرار گیرد و مجالس سوگواری امام حسین (ع) باید با معرفت هرچه بیشتر و مرتبط با این ویژگی‌ها برگزار شود.

وی با تاکید بر این که عاشورا و محرم عهد و پیمان مجددی با اهل بیت (ع) است، گفت: تا دشمنان اسلام و جنایتکاران بدانند که شیعیان هیچ گاه اهل بیت (ع) را فراموش نخواهند کرد و در تمام عرصه‌ها به این منطق و گفتمان توجه دارند و از این ارزش‌ها به خوبی حفاظت می‌کنند.

آیت الله میر عمادی بیان کرد: باید سعی شود تا حوادث قبل و بعد از حماسه عاشورا برای مردم بازگو شود تا سیره و رفتار عملی امام حسین (ع) به درستی به جوانان معرفی گردد و در این مسیر وظیفه هیئت‌های مذهبی را یک وظیفه سنگین بر عهده دارند  و باید به این مسیر و گفتمان، توجه داشته باشند.

وی با بیان این که محرم و عاشورا درسی بزرگ در تاریخ بوده است، گفت: باید نسبت به افزایش معرفت و شناخت مردم از امام حسین (ع) تلاش بیشتری صورت گیرد  چرا که عاشورا یک فرهنگ و جریان مستمر و دائمی است که اعتقاد به آن موجب سعادت شده و از گمراهی جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: در دوران دفاع مقدس و تاریخ پرفراز و نشیب کشور، اعتقاد ملت ما به ارزش‌های الهی و مکتب سرخ عاشورا موجب دستاوردهای عظیمی شد و  امروز سربلندی ایران اسلامی را در تمام عرصه‌های خود در جبهه داخلی و بین المللی رقم زده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.