تظاهرات مردم سوئیس در اعتراض به پیمان تجارت آزاد آمریکا و اروپا

صدها تن از شهروندان سوئیس در اعتراض به پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و آمریکا تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم سوئیس در اعتراض به پیمان تجارت آزاد آمریکا و اروپابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ صدها تن از شهروندان سوئیس در اعتراض به پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و آمریکا در برابر کاخ فدرال برن که مقر دولت مرکزی و پارلمان سوئیس است، تظاهرات کردند.

سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند: هدف از این تجمع اعتراضی این بود که به مقامات اروپا ضرورت حفاظت از محیط زیست و حمایت های اجتماعی را یادآوری کنیم.

در بیانیه ای که در پایان این تظاهرات منتشر شد، آمده است: جهان به تجارت بیشتر نیاز ندارد بلکه به تجارت منصفانه تر نیاز دارد. تظاهرات مشابهی نیز در چند شهر دیگر اروپا برگزار شد.

صدها هزار نفر اواسط سپتامبر در شهرهای بزرگ آلمان با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا اعلام کردند. توافق تجاری آزاد میان اروپا و آمریکا موسوم به ترانس آتلانتیک که مذاکرات مربوط به آن سال 2013 آغاز شد، رفع موانع گمرکی و قانونی تجارت میان آمریکا و اتحادیه اروپا را مدنظر قرار داده است. 

با این حال پیش نویس این توافق نامه با مخالفتهای زیادی در جامعه مدنی اروپا و آمریکا روبرو شده و منتقدان معتقدند شفافیت لازم در آن وجود ندارد و آثار آن می تواند بر برخی بخش ها از جمله کشاورزی و محیط زیست زیانبار باشد. مسئولان آمریکایی و اروپایی امیدوار بودند بتوانند با حل اختلافات و موانع موجود در مذاکرات، زمینه را برای انعقاد پیمان تجارت آزاد دو سوی اقیانوس اطلس تا پایان سال هموار  کنند. با این حال، چند کشور اروپایی به ویژه فرانسه اذعان کرده اند که روند مذاکرات تجارت آزاد دو سوی اقیانوس اطلس امیدوار کننده نیست.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار