مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی؛

کاوش های باستانشناسی در آذربایجان غربی آغاز می شود

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از همکاری 3 هیئت خارجی برای آغاز عملیات کاوشهای باستان شناسی در نقاط مختلف آذربایجان غربی خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلیل جباری با اعلام این خبر گفت : براساس هماهنگی های بعمل آمده با پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و نیاز استان با بهره مندی از تخصص هیئت های باستان شناسی ایرانی و خارجی عملیات کاوش در نقاط مختلف استان آذربایجان غربی آغاز شده است .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با تشریح کاوشهای فوق افزود : یک گروه مشترک ایرانی و ارمنی با هدف شناخت لایه های تاریخی قلعه قبان ماکو و روانخانی معماری آن اقدام به حفاری خواهند کرد که اعتبار آن از جانب سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر یک هیئت 5 نفره اتریشی بهمراه باستان شناسان ایرانی کار شناسایی و مطالعات اولیه در تپه چورس چایپاره را در دستور کار قرار دادند و در اردیبهشت ماه سال آتی نیز عملیات حفاری آن آغاز خواهد شد ،ضمن اینکه تامین اعتبار هیئت اتریشی از طرف دانشگاه اینسبورگ این کشور صورت می گیرد .

مدیر کل استان به کاوش در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب نیز اشاره کرد و افزود : بمنظور انجام مرحله دوم مطالعات تحکیم ایوان خسرو تخت سلیمان تکاب و همچنین دو نفر از متخصصین دانشگاه صنعتی درسدن آلمان هم اکنون در این مجموعه در حال مطالعه و پژوهش هستند که کلیه هزینه های آن نیز بعهده هیئت آلمانی می باشد .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.