اصفهان؛

اولويت اول كاهش آلودگی هوای اصفهان

در كنار جاری بودن زاينده رود، كاهش آلودگی هوای اصفهان بايد اولويت اول استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئيس كميسيون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در يكصد و پنجاه و يكمين جلسه علنی شورای اسلامی گفت: در كنار جاری بودن زاينده رود، كاهش آلودگی هوای اصفهان بايد اولويت اول استان باشد و اين مهم بايد مورد توجه ويژه قرار بگيرد.
غلامحسين صادقيان با اشاره به يكي از مهم ترين شاخص های زيست محيطی افزود: يكی از مهم ترين شاخص های لازم برای زيست و زنده بودن كه نمی توان آن را از شهر يا كشور ديگر وارد كرد، هوای سالم است.
وی ادامه داد: متاسفانه در شرايط موجود مردم شهر گنبدهای فيروزه ای از هوای سالم محروم هستند و با وجود مطالبه و تذكرات مردم، سمن ها و اعضای شورای شهر و اقدامات صورت گرفته، نتيجه مورد قبولی در اين زمينه ايجاد نشده است.
رئيس كميسيون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بيان اينكه شايد علت عمده موثر واقع نشدن اقدامات، روبنايی و تسكينی بودن آنها است گفت: كاهش آلودگی هوای شهر اصفهان نیاز به يك نگاه و رويكرد ملی و استانی دارد.
صادقیان اظهار داشت: استاندار در بدو ورود خود به استان رفع كردن آلودگی هوای شهر اصفهان و جاری شدن شدن زاينده رود را دو هدف عمده مديريت ارشد استان عنوان كردند كه فعاليت های خوبی در اين راستا انجام داده اند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاكيد كرد: از رئيس شورای اسلامی شهر درخواست می كنم كه با توجه به نزديك شدن فصل سرما و احتمال ايجاد وارونگی هوا، حاد شدن مشكل آلودگی هوا در يكی از جلسات تلفيق از استاندار و مديران مسئول دعوت شود تا اقدامات موثر صورت گرفته در قالب طرح جامع كاهش آلودگی هوای شهر اصفهان ارائه و نقاط ضعف و گره ها تبيين و تبادل نظر در اين زمينه صورت بگيرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.