شرایط و ضوابط احداث نیروگاه های خورشیدی در منازل

متقاضیان احداث نیروگاه های خورشیدی در داخل ملک مسکونی یا تجاری با مراجعه به اداره برق منطقه خود، نسبت به اخذ مجوز احداث نیروگاه اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد تقی زعفرانچی زاده مدیر دفتر مشارکت های بخش غیردولتی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) در خصوص شرایط و ضوابط احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و خرید آن توسط وزیر نیرو، گفت: متقاضیان احداث نیروگاه های خورشیدی در داخل ملک مسکونی یا تجاری با مراجعه به اداره برق منطقه خود، نسبت به اخذ مجوز احداث نیروگاه اقدام نمایند.

وی با اشاره به سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی، اظهار داشت: قیمت نیروگاه‌ها بسته به نوع تجهیزات مصرفی متفاوت است، اما بطور میانگین برای هر کیلو وات چهار تا پنج میلیون تومان سرمایه نیاز است. همچنین سقف مجوز احداث نیروگاه برق خورشیدی پنج کیلو وات ساعت در نظر گرفته شده که قیمت تمام شده آن  در حدود 20 میلیون تومان می شود.

این مقام مسئول در خصوص نحوه خرید برق تولید شده توسط مشترکین اظهار داشت: وزارت نیرو کل برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری که طبق مصوبه هر کیلو وات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های خانگی با ظرفیت 20 کیلو وات و کمتر از آن  800 تومان خریداری می شود.

وی یادآور شد: متقاضیان می توانند کل برق تولید شده را به استفاده خود برسانند اما فروش آن با قیمت 800 تومان و دریافت انرژی یارانه ای (60 تومان برای هرکیلووات) از وزارت نیرو به صرفه تر است.

زعفرانچی در پاسخ به این سوال که آیا برای احداث این نیروگاه ها تسهیلات بلاعوضی پرداخت خواهد شد، گفت: هیچگونه تسهیلاتی به این متقاضیان پرداخت نمی شود، اما برق تولید شده به صورت تضمینی توسط وزارت نیرو خریداری که برگشت سرمایه را حداکثر پس از گذشت چهارسال محقق می کند.

مدیر دفتر مشارکت های بخش غیردولتی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) تصریح کرد: متقاضیان می توانند به صورت فردی و یا با دادن وکالت به صورت جمعی (برای مجتمع های مسکونی) اقدام به احداث نیروگاه با ظرفیت های مختلف کنند.

وی در پایان تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی سازمان انرژی‌های نو ایران به نشانی www.suna.org مراجعه نمایند.





انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، نیروگاه ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار