زنجان؛

مرگی که از عسل گواراتر بود

همایش احلی من العسل با هدف بزرگداشت تفکر شهادت طلبی نوجوان کربلا در امام زاده سید ابراهیم زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این مراسم با بیان این که ارزشمند ترین سرمایه های هر کشور نیروی انسانی است گفت:اقتدار سیاسی،رشد اقتصادی و قدرت علمی کشور در دست شما دانش آموزان است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که تحصیل،تهذیب و ورزش 3 مشخصه مهم برای ارتقا زندگی است خاطر نشان کرد:انرژی جوانان و دانش آموزان باید در مسیر صحیح مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: برای ارتقا سطح علمی تلاش های فراوانی انجام شده است و با تلاش بیشتر خانواده ها و اولیا مدرسه شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه افزود:زنجان با عنوان شهر شور و شعور حسینی در عشق به اهل بیت در اوج قرار دارد و انس با قرآن هم باید ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که روحیه پرسشگری باید در دانش آموزان بیشتر شود و از اهل بیت و قرآن شناخت کافی داشته باشند تصریح کرد:مکتب امام حسین الگوی خوبی برای زندگی شرافتمندانه است.

وی اظهار کرد:با توجه به گفته ی رهبری عاشورا یک حادثه و واقعه نیست بلکه یک فرهنگ است و پیام آن "مرگ با عزت بهتر زندگی با ذلت" است .

نماینده ی ولی فقیه در زنجان گفت:در مکتب امام حسین حبیب 70 ساله و قاسم 13 ساله هر دو با تفکر بزرگ پیشتاز شهادت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد:36 هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس و انقلاب الگویشان حضرت قاسم (ع) بود و تمام توان خود را برای دفاع از تمامیت ارضی را به کار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد:حسین فهمیده ها ایران هم راه قاسم ابن الحسن رلا پیموده اند و از طرف رهبر عنوان رهبر را گرفتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.