ذبیح‌الله اختری در گفت‎و‎گو با باشگاه خبرنگاران:

مهاجرین افغانستانی فرزندان خود را به دلایل اقتصادی از تحصیل محروم نسازند

معاون اتباع سفارت افغانستان در تهران از مهاجران افغانستانی خواست که فرزندان خود را به دلایل اقتصادی از تحصیل محروم نسازند و نسل‌های آینده را از پیشرفت باز ندارند.

مهاجرین افغانستانی دختران و پسران خود را به دلایل اقتصادی از تحصیل محروم نکنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ذبیح‌الله اختری» معاون امور اتباع و مهاجرین سفارت جمهوری اسلامی افغانستان  در تهران،‌جمعه شب با حضور در هیئت عزاداری علمدار کربلا در استان قم ضمن تبیین اهداف امام حسین در روز عاشورا، مهاجرین را به تفکر در حادثه ی عاشورا دعوت کرد. 

وی در ادامه با تشکر و قدردانی از رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دستور اخیر ایشان که هیچ دانش آموز افغانستانی نباید از تحصیل محروم بماند، از مهاجرین افغانستانی خواست که دختران و پسران خود را به دلایل اقتصادی از تحصیل محروم نسازند و نسل های آینده را از پیشرفت باز ندارند. 

این مقام ديپلماتیک افغانستانی همچنین با بیان اینکه کشور افغانستان در حال حاضر به نیروهایی متخصص و کارآمد نیاز دارد، از مهاجرین افغانستانی خواست به جای اینکه به کارها و مشاغل سخت و بی فایده بپردازند، به دنبال رشته‌های فنی و تخصصی بروند تا زمانی که به سرزمین خود برمي‌گردند، گوشه ایی از مشکلات و نابسامانی‌های آن جا را مرتفع سازند.

وی با یادآوری مشکلات و مسائلی که گریبانگیر مهاجرین در عالم مهاجرت می باشد  مردم را بازگشت به وطن خویش دعوت و خاطرنشان کرد:  در حال حاضر نیمی از جمعیت افغانستان خارج از مرزهای های این کشور زندگی می‌کنند و این در حالی است که افغانستان برای سازندگی و پیشرفت به این شهروندان نیاز دارد. 

اختری در پایان نیز از مسوولين اداره اتباع و مهاجرین استان قم بابت همکاری های بی دریغ شان با مهاجرین افغانستان این استان تشکر و قدردانی کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.