تصویب قانون تازه‌ی ‘قتل ناموسی’ در پارلمان پاکستان

بنابر گزارش رسانه‌های پاکستان، پارلمان این کشور با وجود مخالف‌های اسلام‌گرایان، برای برخورد جدی‌تر با ‘قتل به اصطلاح ناموسی’ قانون تازه‌ای را تصویب کرده است.

تصویب قانون تازه‌ی ‘قتل ناموسی’ در پارلمان پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بنابر گزارش رسانه‌های پاکستان، پارلمان این کشور با وجود مخالف‌های اسلام‌گرایان، برای برخورد جدی‌تر با ‘قتل به اصطلاح ناموسی’ قانون تازه‌ای را تصویب کرده است.

بر اساس این مصوبه، حتی اگر خانواده‌ی مقتول که معمولا از بستگان قاتل نیز استند، قاتل را ببخشد، باز هم قاتل به حبس ابد محکوم می‌شود.

این مصوبه همپنان مجازات مجرم در مورد تجاوز جنسی را شدیدتر کرده است؛ بنابر این مصوبه اگر قربانی کودک یا دچار نوعی معلولیت باشد، برای مجرم حبس ابد یا اعدام در نظر گرفته شده است.

فعالان حقوق زن در پاکستان سال‌ها برای این مصوبه تلاش کرده بودند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر پاکستان گفته است که در سال گذشته بیش از یک هزار زن به دلیل آنجه ‘بی‌‎حرمتی به خانواده‌‎های‌شان’ خوانده شده است، از سوی بستگان‌شان کشته شده‌اند.

سه ماه پیش در یک حادثه‌ی قتل به اصطلاح ناموسی، قندیل بلوچ، مدل پاکستانی از سوی برادرش کشته شد.

این رویداد در رسانه‌های جهان به گونه‌ی گسترده دست به دست شد و فعالان حقوق زنان در پاکستان در واکنش به این قتل دست به انتقاد‌های گسترده زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار