نتایج آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا: کلینتون همچنان جلوتر از ترامپ

نتایج نظرسنجی‌های رویترز، فاکس نیوز و دانشگاه کوینیپیاک حاکی از برتری 2 تا 5 درصدی نامزد دموکرات‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،‌ بر اساس آخرین نظرسنجی انتخاباتی صورت گرفته، هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – همانند هفته‌های گذشته با اختلاف 5 درصد جلوتر از دونالد ترامپ – رقیب جمهوری‌خواه خود – قرار دارد. 

در این نظرسنجی ملی که از سوی خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس صورت گرفته است و نتایج آن روز گذشته (جمعه) منتشر شد، 43 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی در بازه زمانی 30 سپتامبر تا 6 اکتبر (نهم تا پانزدهم مهرماه) اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به نامزد دموکرات‌ها رای خواهند داد؛ در حالیکه این رقم در مورد نامزد جمهوری‌خواهان 38 درصد برآورد شد.

کلینتون از آغاز ماه سپتامبر (11 شهریور) در تمامی نظرسنجی‌های هفتگی بین 4 تا 6 درصد جلوتر از ترامپ بوده است. نامزد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌های ماه گذشته در حال کم کردن فاصله خود با نامزد دموکرات‌ها بود، اما مناظره انتخاباتی اخیر و گزارشی که متعاقب آن در نیویورک تایمز در مورد سوابق مالیاتی ترامپ منتشر شد، باعث شد کلینتون بتواند فاصله حدوداً 5 درصدی خود را با او حفظ کند.

در حالیکه نظرسنجی رویترز حاکی از اختلاف 5 درصدی کلینتون با ترامپ است، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز روز گذشته (جمعه)‌ با انتشار نتایج نظرسنجی اختصاصی خود، برتری کلینتون مقابل ترامپ را در آمریکا با دو اختلاف امتیاز، 44 به 42 درصد عنوان کرد. فاکس نیوز گزارش داد در نظرسنجی قبلی آن، کلینتون و ترامپ به ترتیب از 43 و40 درصد حمایت در بین رای‌دهندگان آمریکایی برخوردار بودند. 

با این وجود، وبسایت پولیتیکو نیز روز گذشته با انتشار نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک آمریکا، فاصله 5 درصدی میان کلینتون و ترامپ را در فاصله یکماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر تایید کرد. طبق این نظرسنجی، که طی هفته گذشته انجام شده است، کلینتون در انتخابات آتی می‌تواند رای 45 درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات را کسب کند. این در حالیست که حمایت از ترامپ در این نظرسنجی 40 درصد برآورد شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار