انصارالله یمن با برقراری آتش بس 72 ساعته موافقت کرد

انصارالله موافقت اولیه خود را با آتش بس پیشنهادی فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه هیات مشترک گروه انصار الله و حزب صالح جمعه اعلام کردند این هیات موافقت اولیه خود را با پیشنهاد مزبور برای برقراری آتش بس 72 ساعته به منظور ازسرگیری دورجدید گفت و گوهای صلح اعلام کردند.

این منابع روز پنج شنبه خبر داده بودند ولدالشیخ در دیدار مشترک با این هیات در مسقط پیشنهاد برقراری این آتش بس 72ساعته و ازسرگیری آتش بس قبلی مورد توافق در بهار سالجاری را مطرح کرده بود.

این منابع افزودند: هیات مزبور موافقت خود را مشروط به توقف همه عملیات هوایی، دریایی و پروازهای تجسسی ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن عنوان کردند.

این منابع خاطرنشان کردند: در نشست دیگری که شامگاه پنج شنبه بین ولد الشیخ و هیات انصارلله - صالح برگزار شد، موعد آغاز آتش بس و ازسرگیری هیات نظارت بر اجرای آن (متشکل ازافسرانی ازهردوطرف ومستقر در شهر ظهران عربستان) مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

به گفته این منابع آگاه، دراین نشست هیات انصارالله – صالح برنامه مکتوب خود حول هماهنگی ها و اقدامات امنیتی مورد نظر در استانها به ویژه صنعا را ارایه دادند.

تا ساعت ده پنج شنبه شب هیچ بیانیه رسمی ازسوی طرفین این گفت و گوها (انصارلله و ولدالشیخ) درباره این خبرها منتشر نشده است.

ولدشیخ روز چهارشنبه برای ارائه طرح بین المللی برای حل بحران یمن به مسقط رفت و فورا با یوسف بن علوی که نقش میانجی را برای گروه انصارلله ایفا می کند، دیدار وگفت وگوکرد.

منابع دولتی به آناتولی گفتند که ولدالشیخ در ریاض نیز با چندین نشست مشترک با گروه منصور هادی موفق به جلب موافقت اولیه هیات ریاض با این طرح جدید وآتش بس پیشنهادی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار