قزوین؛

دیدارمعاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه با استاندار

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه ور دیار با استاندار قزوین گفت : دفتر وزارت امور خارجه در قزوین در صورت استاندارد سازی مجوز می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حسن قشقاوی با بیان اینکه در همدان، زنجان و حتی استان های مرزی کشور دفتر نمایندگی نداریم، ادامه داد: از 28 دفتر نمایندگی فعال در کشور، 17 نمایندگی به تصویب هیات وزیران رسیده اما هنوز دفتر نمایندگی قزوین  مصوبه هیات وزیران را نگرفته است.

دیدارمعاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه با استاندار

وی اضافه کرد: در صورت تصویب هیات وزیران، بار مالی اداره این دفتر نمایندگی از دوش استان برداشته و با تخصیص ردیف بودجه به صورت مستقل، زیر نظر وزارت امور خارجه اداره خواهد شد.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان ،قزوین را استانی صنعتی و کشاورزی دانست و گفت: با توجه به اینکه این استان درباره  صادرات غیرنفتی، اخذ تکنولوژی و فناوری کارخانه ها و جذب سرمایه گذاری خارجی دارای بسترهای لازم است باید در رابطه با دفتر نمایندگی وزارت خارجه نیز فعال تر عمل کند.

این مسئول وزارت امور خارجه، یادآور شد: با توجه به حضور 15 تا 20 هزار گردشگر خارجی در کشور، می توان با رفع برخی کمبودها در زمینه های هتلینگ در استان و فعالیت بیشتر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، گردشگران بیشتری را به پایتخت خوشنویسی ایران جذب کرد.

دیدارمعاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه با استاندار

وی با بیان اینکه ثبت نام قزوین در اسناد 2 هزار ساله به نام کاسپیس و کاسپین نشان از قدمت تاریخی و تمدن کهن این دیار دارد، افزود: زمینه های بسیار زیادی برای فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان وجود داشته است و تاکنون این نمایندگی هفت هزار مدرک تجاری و دانشجوئی را تائید کرده که این کار بزرگ و مهمی بوده است.

وی اضافه کرد: نمایندگی وزارت خارجه در قزوین باید تقویت شود زیرا در همین مدت کوتاه ازطریق دفتر،  هفت هزار تضمین اسناد تجاری و دانشجویی صورت گرفته است و درصورت راه اندازی فرودگاه در قزوین  می توان دراین دفتر ویزا هم صادر شود و در پذیرش هیئت ها نیز تسهیل گر باشد.

وی یادآور شد: همچنین دفتر نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز می تواند با افزایش تعامل از هیات های پارلمانی دعوت به عمل آورده تا به همراه خانواده های خود از جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه بازدید و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه روابط با کشورهای عراق، ترکیه و حتی اروپای شرقی اقدام کند.

استاندار هم در این دیدار ، توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاری را ، از ماموریت های دفتر نمایندگی وزارت خارجه دانست .

فریدون همتی افزود : برای تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز دفتر این نمایندگی اقدام لازم به عمل خواهد آمد تا شاهد تصویب این نمایندگی در هیات وزیران و تخصیص ردیف بودجه برای آن در آینده نزدیک باشیم.

فریدون همتی با اشاره به وجود فرودگاه خدمات ویژه قزوین، اضافه کرد: بدون شک با توسعه و گسترش باند این فرودگاه، در آینده به خدمات نمایندگی وزارت امور خارجه نیاز بیشتری احساس خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.