مشهد؛

پایدار نبودن پرداختی بیمه ها مانعی در برابر افزایش کیفیت خدمات درمان

معاون مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان کشور گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی منوط به پرداخت بموقع منابع مالی از سوی بیمه ها به مراکز درمانی است.

عسگری در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت: بزرگترین پروژه در حوزه بهداشت و درمان در این دولت کلید خورد و آن هم طرح تحول نظام سلامت بود که با کمک دانشگاه ها و بیمارستان ها توانستیم پرچم آن را برافراشته نگهداریم.

عسگری گفت: اعتبار بخشی و افزایش خدمات درمانی گام جدیدی در برنامه تحول نظام سلامت است.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که کیفیت را پیاده سازی کنیم و پایدار سازی کیفیت با منابع مالی در ارتباط است، اگر منابعی که سازمان های بیمه گر به عنوان خریدار خدمت در اختیار مراکز درمانی قرار می دهند پایدار نباشند قاعدتا این کیفیت هم دچار نوسان و نقصان خواهد شد.

معاون مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان کشور افزود: توسعه کیفیت خدمات بهداشتی منوط به تزریق به موقع از سوی سازمانهای خریدار خدمت است که عمده آن ها بیمه سلامت، تامین اجتماعی و سایر بیمه ها می باشند.

عسگری گفت: برای رفع این مشکل در سطوح عالی تصمیم گیری کشور تعاملاتی انجام شده و در حال شکل گیری است و امیدواریم با پیش بینی راه کارهای موقت، میان مدت و بلند مدت چالش کمبود منابع مالی در بیمارستان ها را که سر راه کیفیت قرار می گیرند حل کنیم و سازمان های بیمه گر هم به تعهدات خود در پرداخت به موقع به بیمارستان ها عمل کنند.

وی افزود: در تیرماه سال جاری استاندارد های کیفی بیمارستان ها را تحت عنوان اعتبار بخشی در یک پروژه یک ساله علمی بازنگری کردیم و در تاریخ نوزدهم تیرماه با تایید مقام عالی وزارت بهداشت و ابلاغ معاونت درمان این وزارت به بیمارستان ها لازم به اجراست.

معاون مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان کشور گفت: وظیفه خود می دانیم استاندارد هایی که ابلاغ می شوند را در جلسات آموزشی که با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه ها برگذار می شود تبیین وتشریح کنیم و بتوانیم در صورت وجود ابهام و یا سوالات به آنها پاسخ دهیم.

عسگری بیان کرد: اطمینان داریم بعد از برگذاری جلسات و همایش های آموزشی، کیفیت خدمات درمان و ایمنی بیماران در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء چشمگیری پیدا می کند.

وی گفت: در این جلسات روسا، مدیران و مسولان بهبود کیفیت را آموزش می دهیم و انتظار داریم آنها هم بصورت آبشاری این آموزش ها را به مراکز و بیمارستان های خود منتقل کنند.

معاون مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان کشور گفت: این اتفاق از سال ها قبل شروع شده بود و ما امروز تلاش می کنیم این نسخ را به روز وعملیاتی کنیم و امید است این استاندارد های جامع و بومی در کیفیت خدمات سلامت به زودی در بیمارستان ها نهادینه شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار