سفر هیئتی از دیوان کیفری بین‌المللی به فلسطین/حماس: این هیئت باید حقیقت جنایات اسرائیل را ببیند

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای اولین بار پس از جنگ غزه در سال 2014 به فلسطین و اسرائیل سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، هیئتی از دیوان کیفری بین‌المللی برای اولین بار پس از جنگ 2014 نوار غزه به فلسطین و اسرائیل می‌رود.‌

فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، اعلام کرد: این سفر ارتباطی با تحقیقات اولیه صورت گرفته در خصوص جنگ غزه در سال 2014 ندارد.

وی افزود: این هیئت به تل آویو، قدس و رام الله می‌رود تا نشست هایی با مسئولان اسرائیلی و فلسطینی داشته باشد.

پس از اینکه فلسطین در آوریل 2015 به دیوان کیفری بین المللی پیوست از این دیوان درخواست کرد پرونده ای درخصوص جنگ سال 2014 در غزه تشکیل دهند.

در جنگ سال 2014 در نوار غزه نزدیک به 2251 فلسطینی به شهادت رسیدند که 551 نفر از قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: هیئت دیوان کیفری باید وظیفه خود را انجام داده و به نوار غزه برود تا جنایات اسرائیلی ها را ببیند و به سخنان شاهدان عینی این حادثه گوش فرا دهد تا حقیقت جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین را بفهمد.

فاتو بنسودا گفت: هدف از این سفر ایجاد ارتباط، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم نسبت به دستورکار دیوان کیفری بین المللی و دفتر آن است.

وی افزود: این هیئت هرگز به جمع آوری ادله مرتبط با جنایات جنگی و بازدید میدانی نخواهد پرداخت. تحقیقات اولیه فراهم آوردن دلایل کافی را در دستور کار خود دارد که خود نیازمند اجرای تحقیقات کامل و مراجعه به حج وسیعی از مستندات است.

دیوان کیفری بین المللی با هدف محاکمه مسئولان جنایات جنگی، انسانی و کشتار جمعی مردم در مواردی که دولت ها قادر به پیگرد آنها نیستند، در سال 2012  تشکیل شد. 


انتهای پیام/

  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار