گروه حمایت از سوریه: حمله به کاروان کمک‌های انسانی در حلب، ساختگی بود

گروه بین‌المللی حمایت از سوریه اعلام کرد حمله به کاروان کمک‌های انسانی در حلب، نمایشی ساختگی بود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ کمیته کارشناسی مستقل در گروه بین‌المللی حمایت از سوریه، حمله به کاروان کمک های انسانی در "حلب" سوریه را نمایشی ساختگی دانست.

کارشناسان مستقلی که با گروه حمایت از سوریه همکاری دارند، در گزارشی اعلام کردند حمله به کاروان کمک های انسانی به حلب در تاریخ 19 سپتامبر، یک نمایش ساختگی بود.

این گزارش می افزاید: "کارشناسان مستقل وابسته به کارگروه حمایت از سوریه، تصاویر و نوارهای ویدئویی منتشره در رسانه ها و نیز ویدئویی که پهپاد روسی آن را ضبط کرده است، تحلیل و بررسی کرده اند. در تصاویر نشان داده می شود که خودرویی به همراه یک تریلر که خمپاره اندازی را با خود حمل می کند، همراه کاروان انسانی در حرکت است.

این کارشناسان در گزارش خود افزودند: "شهرک بزرگ "اروم" که این حمله در آن انجام شده است، تحت سیطره گروه تروریستی جبهه النصره قرار داشته و عناصر این گروه در آن تمرکز دارند. ما مشاهده کردیم که در همین منطقه و همزمان با این حمله، عناصر جبهه النصره حمله گسترده ای را به سمت حلب انجام داده اند."

این کارشناسان توضیح دادند: بررسی تصاویر منتشر شده در رسانه ها، نشان می دهد که این حمله یک نمایش ساختگی بوده است؛ به عنوان مثال، کابین یکی از کامیون ها سالم مانده و هیچ گونه اثری از انفجار در ان به چشم نمی آید و بلکه تنها تریلر آن آسییب دیده است و بار داخل آن به طور کامل از بین رفته است."

کارشناسان تأکید کردند: "براساس این تحلیل، می توانیم نتیجه بگیریم که این حمله، یک نمایش ساختگی بوده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار