بازدید سفرای کشورهای خارجی از دستاورد‌های فناوری نانویی کشور

دبیر ستاد فناوری نانو گفت: سفرای کشورهای خارجی با همکاری وزارت امور خارجه از نمایشگاه دستاورد‌های فناوری نانو کشور بازدید می‌کنند.

سعید سرکار دبیر ستاد فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نهمین جشنواره فناوری‌های نانو اظهار داشت: در این جشنواره مجموعه‌های فعالی که در عرصه‌های نانوتکنولوژی حضور داشته و این نمایشگاه در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، نهاد‌های علمی، انجمن‌های علمی، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌ها و صنایع فعال در فناوری نانو حضوری گسترده دارند.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم نمایشگاه فناوری نانو امسال دعوت از سفرای کشور‌های خارجی در همکاری وزارت امور خارجه برای آشنایی بیشتر با دستاورد‌های تکنولوژی نانو کشورمان و با حضور ستاری معاونت علمی رئیس جمهوری و تخت روانچی انجام می‌شود.

دبیر ستاد فناوری نانو عنوان کرد: در جهت توسعه علمی و فناوری و همچنین تبادل فناوری در نهایت صادرات کالاهای تولیدی این نمایشگاه برپا شده و من امیدوارم با این اقدامات جایگاه کشورمان در عرصه بین‌المللی ارتقا یابد.

سرکار ادامه داد: در عرصه فناوری‌های نانو کشورمان به بیش از 15 کشور دنیا محصولاتش را صادر کرده و من اعتقاد دارم که هر چه صادرات کالا افزایش یابد این امر کمک بزرگی به تجاری‌سازی محصولات دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نانو می‌کند.

وی افزود: ستاد نانو برای فروش محصولات خود به جایگاه 80 میلیونی کشور اکتفا نکرده بلکه هدف نهایی خود را توسعه صادرات تولیدات فناوری به سایر کشور‌های دنیا و گرفتن بازار‌های هدف آن‌ها قرار داده است.

دبیر ستاد فناوری نانو تأکید کرد: برای آشنایی بیشتر صنایع با محصولات فناوری نانو و تجاری‌سازی محصولات برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و من امیدوارم ارتباط بین صنعت و دانشگاه در عرصه نانو تقویت شود.

سرکار اظهار داشت: در سال گذشته در جهت آشنایی بیشتر دانشجویان و استادان حوزه نانو از دستاوردهای کشورمان اقدامات خوبی صورت گرفته و این افراد از روند تجاری‌سازی محصولات آشنایی کامل پیدا کردند.

وی گفت: آشنایی بیشتر دانشگاهیان با فناوری نانو و دستاورد‌های آن برای ایجاد انگیزه بیشتر برای تأسیس کلاس‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های دانشجویی صورت می‌‌پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار