اهواز؛

برگزاری آئین بزرگداشت فعال رسانه‌ای خوزستان

آئین یادبود مرحومه عفت فتحی یکی فعالان رسانه‌ای استان خوزستان همزمان با سومین روز از ماه محرم در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،در این آئین که اقشار مختلف مردم از جمله اهالی اهواز و باغملک حضور داشتند آیت‌الله محمدحسین احمدی شاهرودی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به نقش زنان در تاریخ گفت: همانطور که حضرت اباعبدالله الحسین (س) سیدالشهدا است حضرت زینب کبری (س) نیز سیده اسرای کربلا هستند.

وی در ادامه به برخی از وقایع پیش از عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام حسین (ع) قبل از سفر به حج به برادرش محمد حنفیه گفته بود که این خواست خداوند است که من در این راه گام بردارم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در پاسخ به برادرش محمد حنفیه که گفته بود چرا زن و بچه را همراه خود به سفر می‌برید نیز فرموده‌اند که خداوند می‌خواهد آنها را اسیر ببیند.

وی در خطاب به خانواده مرحوم فتحی گفت: درست است که مصیبت بزرگی را متحمل شده‌اید ولی هیچ مصیبتی اندازه مصیبت روز عاشورا نیست زیرا حضرت امام حسین (ع) و 17 تن از بهترین جوانان بنی هاشم به شهادت رسیده‌اند که همانندی در دنیا ندارند.

آیت‌الله احمدی شاهرودی در ادامه به برخی از ویژگی‌های خانم فتحی اشاره کرد و افزود: این بانو در یک سفر اربعین به کربلا مشرف شد، در آنجا به اطرافیانش گفته بود که بعد از این سفر زندگی‌ام متحول شد و فصل جدیدی از حیاتم آغاز می‌شود.

در این آئین رئیس و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان، جمعی از اعضای شورای شهر اهواز، روسا و مدیران دستگاه‌های مختلف استان خوزستان حضور یافتند.

همچنین جمعی از پرسنل و نیروهای نظامی و انتظامی استان خوزستان نیز در آئیی یادبود این فعال رسانه‌ای حضور داشتند.

  صبح روز ششم مهر ماه جاری در اثر اتصال برق در یک منزل مسکونی در اهواز، ساختمان دچار حریق شد و شدت آتش سوزی به حدی بود که خانم عفت فتحی یکی از فعالان رسانه‌ای استان خوزستان در این حادثه جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.