میزبانی مهمان‌کشان کوفه از «سیدالشهداء»

چهارمین قسمت مجموعه «حسین سیدالشهداء(ع)» با موضوع دعوت کوفیان از امام حسین(ع) برای مهاجرت به این شهر، امشب از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قیام امام حسین (ع) و ایستادگی در مقابل انحراف در دین، نه فقط یک حادثه تاریخی بلکه جریانی عظیم در تمام دوران‌های پس از خود به شمار می رود.

جریانی ضد استبداد، ضد منکر و علیه طغیان گری همه امویان در طول تاریخ، کسانی که راه بنی‌امیه را ادامه دادند و هدف و نیت همه آنها، تغییر در بنیان های اصیل اسلامی و به عبارتی، استحاله درونی دین خدا بوده است.

مجموعه «حسین سیدالشهداء(ع)» می کوشد طی گفت وگو با کارشناسان برجسته تاریخی و مذهبی و اسلام شناسان ایرانی و خارجی، ابعاد مختلف این واقعه عظیم را برای مخاطب فهیم تبیین کند.

در چهارمین قسمت گفتگوهایی با دکتر احمد راسم النفیس استاد دانشگاه و مورخ اسلامی، محمد حسین رجبی مورخ و پژوهشگر اسلامی، سید علاءالدین الجزائری استاد حوزه علمیه نجف اشرف، سید محمد علی الحلو استاد حوزه علمیه نجف اشرف و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان صورت گرفته است.

همچنین در بخش های مختلف، تصاویری به صورت گرافیکی از وقایع سال 61 هجری به نمایش در می آید.

سید رائد امیری تهرانی کارگردانی این مجموعه را بر عهده داشته که چهارمین قسمت آن را می‌توانید امشب ساعت 20 و تکرار آن را ساعت 15:30 روز بعد از شبکه افق ببینید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار