مشهد؛

گریه بر امام حسین(ع) همه گناهان انسان را به جز حق الناس، پاک می‌کند

امام جمعه موقت مشهد گفت: گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) همه گناهان انسان را به جز حق الناس پاک می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در ویژه برنامه محرم که با حضور عموم عزاداران حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، به تبیین اثرات عشق و محبت و گریه بر امام حسین(ع) پرداخت.

وی با اشاره به اثرات عشق به امام حسین(ع) گفت: عشق به آن حضرت به روح انسان عظمت می‌بخشد و انسان را مطیع امر امام(ع) می‌کند.

به گفته حجت الاسلام فرزانه اگر شخصی با عشق بر حسین(ع) در مصائب و مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) گریه کند، گریه او عاشقانه است و بر اساس روایات معصوم(ع) باعث پاک شدن گناهان می شود.

وی با بیان اینکه اشک بر امام حسین(ع) همه گناهان به جز حق‌الناس را پاک می کند، افزود: گریه بر آن حضرت انسان را از خواب غفلت بیدار می کند و انسان را به دریای عظمت امام حسین(ع) متصل می کند.

وی دیگر اثر گریه بر امام حسین(ع) را بیزاری از ستم و ستمگر عنوان کرد و ادامه داد: شخصی که در عزاداری امام حسین(ع) گریه کند، دیگر به دنیا و مادیات تعلق و وابستگی ندارد.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه اظهارزبانی عشق به امام حسین(ع) به تنهایی کفایت نمی کند، افزود: کسی که عاشق حضرت اباعبدالله(ع) است، باید مانند آن حضرت عمل کند، اهدافش اهداف ایشان باشد و تلاش کند که سبک زندگی اش، مبتنی بر سبک زندگی اهل بیت(ع) باشد.

این سخنران حرم مطهر رضوی به فرازی از زیارت عاشورا اشاره و بیان کرد: در زیارت عاشورا بیان می کنیم که پرودگارا من را به آیین و روش حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) زنده بدار و مرگ ما را با آیین آنان قرار بده.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه عزت ایرانی در گرو مقاومت است، افزود: همان گونه که امام حسین(ع) به هیچ یک از خواسته های یزدیان پاسخ مثبت ندادند، ملت ایران نیز با تاسی به عاشورا به خواسته های آمریکا پاسخ مثبت نمی دهد.

در این ویژه برنامه توسط مداحان و مرثیه سرایان عصمت و طهارت(ع) ذکر مصیبت، سینه زنی و زیارت عاشورا برپا شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
به نظرمن این کارصداوسیمااست که بین مردم جابندازه که عزاداری مولایمان اباعبدلله حسین (ع)ازدهم شروع میشود مردم باهیئت های سینه زنی وروضه رارواج بدن تاجوانانهاروبیشتربه خاندان اهلبیت سوق بدهن ازهمون اول محرم شروع کنن
آخرین اخبار